اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری

کودکان خراسان‌شمالی 25 هزار کتاب به امانت بردند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی گفت: کودکان این استان از کتابخانه‌های عمومی 25 هزار کتاب به امانت بردند.

کودکان خراسان‌شمالی 25 هزار کتاب به امانت بردند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی، علی رحیمی در بررسی عملکرد کتابخانه‌های عمومی در سال جاری اظهار کرد: طی امسال بیش از 230 هزار کتاب از کتابخانه‌های عمومی استان برای مطالعه به امانت رفته است که بیشترین رقم مربوط به کتب کودکان بالغ بر 25 هزار نسخه بوده که 11 درصد کتاب‌های امانت رفته را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: بیشترین کتب امانت رفته در بخش کودکان مربوط به شهرستان جاجرم بوده که 6 هزار و 106 نسخه کتاب در سه ماهه اول سال جاری از کتابخانه‌های عمومی این شهرستان به امانت رفته است.

رحیمی تصریح کرد: شهرستان شیروان نیز با 5 هزار و دو نسخه و اسفراین با 4 هزار و 846 نسخه، بجنورد 4 هزار و 502 نسخه، فاروج 2 هزار و 277 نسخه، گرمه 2 هزار و 110 نسخه و مانه و سملقان با 781 نسخه در رده آخر قرار دارد.

وی دلیل استقبال خوب کودکان از کتابخانه‌های عمومی را توجه اولیا به کتابخوانی فرزندان و همراهی آنان در کتابخانه‌های عمومی و ایجاد بخش کودکان و همچنین افزایش منابع ویژه آنان عنوان کرد.

دبیر کمیته نهضت مطالعه مفید خراسان‌شمالی گفت: اعضای ثابت و فعال کتابخانه‌های عمومی در سه ماه اول امسال بیش از 33 هزار نفر هستند که از این تعداد 7 هزار و 382 نفر را کودکان تشکیل می‌دهند که برای جذابیت بیشتر و جذب فراگیر باید برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به میزان تحصیلات اعضای کتابخانه عمومی گفت: 3 هزار و 766 نفر دارای تحصیلات راهنمایی، 10 هزار نفر متوسطه و پیش دانشگاهی، یک‌هزار و 757 نفر کاردانی و 5 هزار و 336 نفر کارشناسی، 561 نفر کارشناسی ارشد، 38 نفر دکتری و 7 هزار و 382 نفر دارای تحصیلات ابتدایی هستند.

انتهای پیام/آ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول