اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به زودی

15 ایستگاه کتاب در خمینی‌شهر راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خمینی‌شهر گفت: در دومین جلسه کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان خمینی‌شهر قرار بر این شد تا به زودی 15 ایستگاه کتاب در خمینی‌شهر راه‌اندازی ‌شود.

15 ایستگاه کتاب در خمینی‌شهر راه‌اندازی می‌شود

ابراهیم ملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: طرح ایستگاه کتاب به آسیب‌شناسی و بررسی برخی علل و دلایل نامطلوب بودن وضعیت کتاب‌خوانی در جامعه می‌پردازد.

وی ادامه داد: با این طرح می‌توان به مواردی چون در دسترس نبودن کتاب‌ها، پایین بودن تیتراژ کتاب، لزوم استفاده از فرصت‌های فراغت مردم برای مطالعه و استفاده از ظرفیت مراکز پر رفت و آمد پرداخت.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خمینی‌شهر افزود: در هر ایستگاه 15 عنوان کتاب که برای هر عنوان دست‌کم 200 نسخه کتاب در هر ماه شارژ صورت می‌گیرد، وجود دارد که بر این اساس در هر ماه حداقل سه هزار نسخه کتاب توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه سعی شده کتاب‌های توزیع شده در ایستگاه‌های کتاب، موضوعات به روز جامعه باشد، تاکید کرد: موضوعات کتاب‌ها بیشتر بر محوریت دین، ادبیات، تاریخ، زن، خانواده، علوم و فنون، نوجوانان، خردسالان و کودک در نظر گرفته شده است.

ملایی اضافه کرد: در حال حاضر در استان اصفهان 20 ایستگاه کتاب پیش‌بینی شده است که سهم شهرستان خمینی شهر 15 ایستگاه است و در نیمه دوم سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه از اختصاص زمینی با زیر بنای سه هزار متر مربع برای ساخت کتابخانه مرکزی شهرستان خمینی‌شهر خبر داد و تصریح کرد: ساخت این کتابخانه از مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت است و بخش‌های مختلفی از جمله مخازن کتاب، سالن مطالعه، بخش کودک، بخش مرجع، ایستگاه فرهنگی، بخش نشریات و مقالات و اینترنت در این کتابخانه با زیر بنای سه هزار متر مربع راه‌اندازی می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خمینی‌شهر افزود: برای زمین این پروژه نیز یکی از سه زمین واقع در میدان نماز، زمین پشت نماز مصلی، فرهنگسرای امیرکبیر در خمینی‌شهر در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول