اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه زنجان خبر داد

برخورد با رانندگان حادثه‌ساز در طرح تابستانی پلیس راه

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: با اجرای طرح تابستانی، پلیس راه با رانندگان حادثه‌ساز برخورد می‌کند.

برخورد با رانندگان حادثه‌ساز در طرح تابستانی پلیس راه

عبدالعلی رشتیانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: طرح پلیس راه در دو مرحله از اول تیرماه سال جاری تا پایان این ماه و از 29 مرداد ماه سال جاری تا دوم مهر ماه اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه به دلیل قرارگرفتن در ماه رمضان این طرح در این ماه اجرایی نمی‌شود، افزود: این طرح به منظور ارتقای انضباط اجتماعی، ایمن و روان‌سازی ترافیک و کاهش تصادفات رانندگی منجر به فوت برگزار می‌شود.

رئیس پلیس راه استان زنجان از حضور 50 تیم عملیاتی پلیس راه استان زنجان در جاده‌ها در طول اجرای این طرح خبر داد و افزود: اجرای تست سلامت از برنامه‌های سال جاری پلیس راه در اجرای طرح تابستان است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح وسایل نقلیه عمومی از جمله مسافربری و باربری مورد نظارت قرار می‌گیرد، افزود:‌ کنترل نامحسوس ناوگان مسافربری از دیگر طرح‌های فصل تابستان است.

رشتیانی با بیان اینکه بر اساس قانون جدید راهنمایی و رانندگی جریمه سرعت غیرمجاز با توجه به میزان سرعت از 40 تا 100 هزار تومان و ده نمره منفی برای رانندگان شخصی است، افزود: سبقت غیرمجاز و تجاوز به چپ 100 هزار تومان با پنج نمره منفی، حرکت با دنده عقب در بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها 100 هزار تومان با پنج نمره منفی از دیگر جرائم محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: انجام حرکات مارپیچ 100 هزار تومان با سه نمره منفی، صحبت با تلفن همراه در سرعت‌های بیش از 60 کیلومتر در ساعت 50 هزار تومان با سه نمره منفی و عدم استفاده از کمربند ایمنی برای همه سرنشینان و یا کلاه ایمنی برای راکب و ترک‌نشین آن در جاده‌های کشور 30 هزار تومان جریمه به همراه دارد.

رئیس پلیس راه استان زنجان خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح یکی از ماموران پلیس راه به عنوان مسافر تا مقصد وسیله نقلیه را همراهی کرده و تخلفات رانندگی را ثبت کرده و برخوردهای لازم با متخلفان صورت می‌گیرد.

وی حرکت در بین خطوط، استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن در حین رانندگی و سرعت غیرمجاز را از تخلفات رانندگان وسایل نقلیه عمومی عنوان کرد و افزود: با رانندگان حادثه‌ساز برخورد می‌شود.

رشتیانی با بیان اینکه با رانندگان متخلف با کمال ادب و احترام برخورد می‌شود، افزود: پلیس همواره به وظیفه خود عمل کرده و عمل به قانون را در مواجه به رانندگان حادثه‌ساز وظیفه خود می‌داند.

وی بر ضرورت همکاری مردم برای اجرای طرح تابستانی پلیس راه تاکید کرد و افزود: ضروری است همکاری لازم با پلیس راه صورت گیرد.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول