اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر فنی استانداری اصفهان اعلام کرد

تأمین تنها 27 درصد از منابع قطار شهری توسط شهرداری اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر فنی استانداری اصفهان گفت: بر اساس گزارشات هیئت نظارتی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، شهرداری اصفهان تنها حدود 27 درصد منابع پروژه قطار شهری را تأمین کرده است.

تأمین تنها 27 درصد از منابع قطار شهری توسط شهرداری اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، بر اساس قانون حمایت از ساماندهی حمل و نقل ریلی درون شهری، به دولت اجازه داده می‌شود حداکثر تا سقف 50 درصد از هزینه مطالعات و سرمایه‌گذاری طرح قطار شهری را در لوایح بودجه پیشنهاد کند که تا پایان سال گذشته بالغ بر 5 هزار و 64 میلیارد ریال از سوی دولت تأمین اعتبار شده است و در سال جاری نیز مبلغ یک‌هزار و 70 میلیارد ریال در قانون بودجه پیش‌بینی شده است و 50 درصد باقی مانده آن باید از محل منابع داخلی توسط شهرداری مربوطه تأمین شود.

این اعتبارات پیش از برنامه چهارم تا سال گذشته بر اساس اسناد و مدارک مستند که در صورت لزوم به منظور تنویر افکار عمومی در رسانه‌های گروهی منتشر می‌شود، به طور منظم به شهرداری اصفهان پرداخت شده است.

بر اساس قانون استفاده از تسهیلات حساب ذخیره ارزی برای حمل و نقل ریلی و عمومی شهر‌ها دولت مکلف به ارائه 2 میلیارد دلار تسهیلات از محل حساب ذخیره ارزی برای تأمین تجهیزات و احداث خطوط قطارهای شهری کلان شهرها به شهرداری‌هاست.

اختصاص این اعتبار به موجب قانون 5، قانون حمایت از سامانه‌های حمل و نقل ریلی شهری و حومه منوط به 50 درصد سرمایه‌گذاری از سوی دولت و 50 درصد سرمایه‌گذاری از سوی شهرداری شده که به دلیل عدم تحقق آورده سهم شهرداری در این طرح، استفاده از تسهیلات را با ابهام روبه‌رو کرده است.

در همین راستا مدیر کل دفتر فنی استانداری اصفهان اظهار کرد: بر اساس گزارشات هیئت نظارتی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، شهرداری اصفهان تنها حدود 27 درصد منابع پروژه قطار شهری را تأمین کرده است.

حمیدرضا رحیمی با تاکید بر اینکه با توجه به تعهد 50 درصدی تأمین اعتبارات مربوطه، 23 درصد از برنامه عقب مانده است، افزود: امیدواریم برای برطرف شدن شرایط سختی که در حوزه حمل و نقل و عبور و مرور برای شهروندان استان اصفهان ایجاد شده است، شهرداری اصفهان تعهدات خود را در این راستا، با سرعت بیشتری عملی کند.

طرح قطار شهری اصفهان با تلاش و پیگیری‌های استاندار اصفهان جزو طرح‌های مهر ماندگار قرار گرفته است.

همچنین بنا به این گزارش روابط عمومی استانداری اصفهان یادآور شد با اشاره به وعده‌های مستند و غیر واقعی برخی از اعضای شورای شهر در سال گذشته نسبت به بهره‌برداری قریب‌الوقوع خط یک متروی اصفهان تأخیر در اجرای پروژه ملی، علل و پیامدهای متعددی دارد که ترجیح داده می‌شود به منظور پیشگیری از ایجاد فضای یأس و ناامیدی و بهره‌برداری تبلیغاتی، در جلسات اداری مطرح و عنوان شود.

این روابط عمومی بار دیگر از تمام افرادی که به نحوی به تریبون‌های عمومی دسترسی دارند تقاضا دارد به تأسی از فرهنگ، ایمان و ادبیات مردم فرهیخته استان در بیان مشکلات و موانع، اخلاق، متانت، شکیبایی و عدالت را بر سایر انگیزه‌ها ترجیح دهند.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول