اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا 2 ماه آینده

طرح تفکیک زباله از مبدأ در شهرکرد اجرا می‎شود

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری شهرکرد گفت: طرح تفکیک زباله از مبدأ تا دو ماه آینده در این شهر اجرا می‎شود.

طرح تفکیک زباله از مبدأ در شهرکرد اجرا می‎شود

پژمان درخشان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ از سوی شهرداری شهرکرد در دست بررسی و اجراست.

وی افزود: هم‌اینک فاز چهارم از طرح مطالعاتی این پروژه در حال انجام است و هنوز این مطالعات بررسی و تصویب نشده است.

درخشان خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طرح تفکیک زباله از مبدأ تا دو ماه دیگر به صورت آزمایشی در شهرکرد اجرا خواهد شد.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری شهرکرد ادامه داد: به منظور اجرای این طرح و تفکیک زباله‌ها در مبدأ، احداث کارخانه کمپوست شهرکرد نیز در دستور کار قرار گرفت که ایجاد این کارخانه به علت عدم وجود سرمایه‌گذار بخش خصوصی تاکنون قطعی نشده است.

وی تصریح کرد: ساخت کارخانه کمپوست شهرکرد در صورت برطرف شدن مشکلات فعلی و تامین زمین مورد نیاز، آغاز خواهد شد.

وی از جمع‌آوری روزانه 128 تن زباله خانگی در شهرکرد خبر داد و گفت: نظافت شهر به دو شیوه گروه نظافت‌کننده و گروه مسئول جمع‌آوری زباله از سطح شهر انجام می‌شود.

درخشان همچنین تعداد پاکبان‌های این شهر را 160 نفر اعلام کرد و گفت: افرادی که در بخش جمع‌آوری زباله با این شهرداری فعالیت می‌کنند، 155 نفر برآورد می‎شود.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری شهرکرد با اشاره به وضعیت جمع‌آوری و دفع زباله‌های خطرناک بیمارستانی در این شهر، گفت: این نوع زباله‌ها ابتدا توسط بیمارستان جمع‎‌آوری و بی‌خطرسازی شده و سپس به شهرداری تحویل داده می‎شود.

وی اضافه کرد: در این روش با بی‌خطر شدن زباله‌های خطرناک بیمارستانی، دیگر فرقی با زباله‌های عادی ندارد و جمع‌آوری می‌شود.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول