اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده عالی دولت در حوزه روستاهای انزلی:

تکلیف روزانه 6 تن زباله‌ روستاهای انزلی مشخص نیست

خبرگزاری فارس: نماینده عالی دولت در حوزه روستاهای انزلی گفت: روزانه شش تن زباله تولیدی روستاهای شهرستان انزلی بلاتکلیف باقی مانده است.

تکلیف روزانه 6 تن زباله‌ روستاهای انزلی مشخص نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، موسی کاظمی عصر امروز در جریان بازدید از وضعیت زباله‌های روستایی این شهرستان با تاکید بر مشخص شدن وضعیت زباله‌های روستایی اظهار کرد: روزانه شش تن زباله تولیدی روستاهای شهرستان روی دست ما مانده است.

وی ادامه داد: در حالی که کارخانه کمپوست در روستای خمیران واقع شده است شهرداری زباله‌های شهری را به این کارخانه منتقل کرده اما از دریافت زباله روستاها خودداری می‌کند.

این مسئول افزود: ما باید زباله‌های روستا را به کارخانه کمپوست رشت منتقل کنیم که این بار سنگین مالی پیش‌بینی نشده و تبعات اجتماعی را به روستاها تحمیل می‌کند.

به گفته وی، روستاهای واقع شده در ناحیه غرب انزلی به دلیل قرار گرفتن در منطقه آزاد زباله‌های خود را تحویل منطقه آزاد می‌دهند و هم‌اکنون 6 تن زباله روستایی از ناحیه شرق در حال جمع‌آوری است.

نماینده عالی دولت در حوزه روستاهای انزلی گفت: این نوع برخورد از ناحیه متولیان شهری که مدیریت کارخانه کمپوست شهرستان به آنها سپرده شده است با اهداف دولت خدمتگزار در راستای عدالت محوری و رفع تبعیض بین شهر و روستا همخوانی ندارد و موجب بدبینی و سوء‌ظن روستاییان می‌شود.

وی با بیان اینکه این اجحاف و تبعیض بین روستا و شهر برای روستاییان غیرقابل قبول است، تصریح کرد: با این نوع برخوردها نباید انتظار داشت که شعار مهاجرت معکوس از شهر به روستا تحقق یابد.

کاظمی ابراز کرد: مردم روستایی حدود پنج ماه است که همه روزه شاهد این هستند که زباله‌های شهری با خودروهای آرم‌دار به روستا تردد می‌کنند اما همین مردم نجیب و خویشتن‌دار باید زباله‌های خود را به کارخانه کود عالی رشت در سراوان منتقل کنند و در حقیقت بهره مردم روستا از این کارخانه جز دیدن منظره زشت زباله و بوی تعفن آن چیز دیگری نیست.

به گفته وی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از محل اعتبارات ملی به منظور جلوگیری از آلودگی تالاب انزلی و دریا این اعتبار ویژه را برای ساخت کارخانه کمپوست شهرستان در نظر گرفته است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول