اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار کاشان:

روزانه 200 تن زباله در کاشان تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار کاشان میزان تولید روزانه زباله در این شهرستان را 200 تن ذکر کرد.

روزانه 200 تن زباله در کاشان تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سعید مدرس‌زاده بعدازظهر امروز در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه بازیافت در این شهرستان اظهار داشت: روزانه حدود 800 متر زمین حاصلخیز به دلیل آلودگی ناشی از دفن زباله از چرخه زمین‌های کشاورزی خارج می‌شود.

وی اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ، بازیافت زباله و تأسیس کارخانه کمپوست را بهترین راه جلوگیری از آلودگی محیط زیست دانست و افزود: با اجرای این طرح و تأسیس کارخانه کمپوست 75 درصد از زیاله تولید شده در شهرستان بازیافت و به چرخه استفاده مجدد و برگشت سرمایه می‌انجامد.

شهردار کاشان با تأکید بر نیاز و ضرورت بازیافت زیاله در شهرستان کاشان خاطرنشان کرد: شهرداری برای بازیافت زباله، طرح تفکیک زباله از مبدأ را آغاز کرده که موفقیت این طرح با همکاری شهروندان امکان‌پذیر است.

مدرس‌زاده یادآور شد: امیدواریم با فرهنگ‌سازی عمومی در جامعه و اعتماد و تعامل و همکاری مردم با شهرداری، دفن زباله از چرخه فعالیت‌های شهرداری حذف شود و هیچ زباله‌ای در منطقه دفن نشود.

وی ورود سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان به آموزش و فرهنگ‌سازی بازیافت را نشانه اهمیت بازیافت خواند و گفت: هزینه کردن در بخش آموزش و فرهنگ‌سازی برگشت سرمایه و حفظ منابع برای نسل آینده است.

شهردار کاشان بیان داشت: توسعه شهر و محدودیت‌های منابع موجب شده است مسئولین برای کاهش دفن زباله به دنبال بازیافت و تفکیک زباله از مبدأ باشند.

وی موفقیت طرح تفکیک و بازیافت زباله را در همکاری و همیاری مردم و مسئولین شهرستان کاشان دانست و عنوان کرد: تأسیس کارخانه کمپوست نیازمند مجوزاتی است که برخی از ادارات باید با شهرداری همکاری داشته باشند.

به گفته وی با تأسیس کارخانه کمپوست می‌توان سرمایه‌ای که به نام طلای کثیف معروف است را به چرخه زندگی برگرداند و از آن استفاده مجدد داشت.

مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان نیز در این مراسم از تأسیس خانه فرهنگ مشارکتی بازیافت در آینده‌ای نزدیک در این شهرستان خبر داد.

مهدی نادعلی هدف از راه‌اندازی خانه فرهنگ بازیافت را آموزش و ترویج فرهنگ بازیافت توسط سازمان رفاهی تفریحی شهرداری و مشارکت بخش خصوصی اعلام کرد.

وی برپایی نمایشگاه بازیافت را نیز بر اساس نیاز شهرستان برای ترویج فرهنگ بازیافت در جامعه ذکر و اضافه کرد: سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان علاوه بر ترویج فرهنگ بازیافت در جامعه تا پایان سال فعالیت‌های مختلفی را در بخش‌های فرهنگی‌، اجتماعی و ورزشی در راستای آموزش شهروندی در برنامه کار خود دارد. 

وی با اشاره به بخشی از فعالیت‌های سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان در بخش‌های فرهنگی، گردشگری، ورزشی در سطح این شهرستان را حائز اهمیت خواند و افزود: گرچه این سازمان در بسیاری از موضوعات متولی مستقیم نیست ولی در راستای ارتقای فرهنگ شهروندی به عنوان مهمترین رسالت این سازمان، در هر زمینه  احساس خلاء و کمبود وارد شده است.

مدیرعامل شرکت بازیافت پسماندهای شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل نیز در این مراسم گفت: با احداث کارخانه کود کمپوست در شهرستان کاشان 80 درصد از هزینه‌های دفن زباله کاهش می‌یابد.

عباس رحمت‌پناه ایجاد 300 تا 400 فرصت شغلی برای نیروهای بیکار و بازیافت روزانه 200 تن زباله را از مزایای تأسیس کارخانه کود کمپوست در شهرستان کاشان اعلام کرد.

به گفته وی کارخانه کود کمپوست با همکاری بخش خصوصی، شرکت بازیافت پسماندهای کاشان و آران و بیدگل و با مشارکت شهرداری‌های شهرهای کاشان، قمصر، آران و بیدگل، ابوزیدآباد، نوش‌آباد و سفیدشهر تأسیس می‌شود.

وی با اشاره به خریداری 70 درصد از ماشین‌آلات کارخانه کود کمپوست و پیگیری برای تملک زمین یادآور شد: در صورت تملک زمین، سایت پردازش در فاز اول این طرح تا اول مهرماه سال‌جاری آماده بهره‌برداری است.

نمایشگاه بازیافت با همکاری سازمان رفاهی تفریحی شهرداری و اداره بازیافت و خدمات پسماند در پنج غرفه اجسام قابل بازیافت، ایستگاه نقاشی با موضوع بازیافت و کارگاه آموزشی از پنجم تا دهم ماه جاری در سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان پذیرای علاقمندان است.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول