اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر بابل خبر داد

افزایش تولید زباله در بابل

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر بابل از افزایش تولید زباله در بابل خبر داد.

افزایش تولید زباله در بابل

فرامرز ابوالحسنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بابل با اشاره به اینکه سرانه زباله در بابل بیش از یک کیلوگرم و نرم کشوری 700 تا 800 گرم است، ابراز داشت: با افزایش تولید، زباله بابل به مرحله بحران نزدیک می‌شود.

وی با بیان اینکه زباله به عنوان بلای جان شهرها و طبیعت تنها مختص به شهرستان بابل و استان مازندران نیست، تصریح کرد: این مسئله یک معضل ملی است که برای رفع این بحران باید اقدام جدی انجام شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر بابل افزود: در کشور ما تکنولوژی وجود ندارد که به طور مطلق مشکل زباله را حل کند و با وجود پیشرفت وسایل و تکنولوژی حل مشکل زباله به صورت نسبی است و شورای شهر و شهرداری بابل نیز در صدد هستند با بضاعت اندک، بهترین روش را برای رفع معضل زباله انتخاب کنند.

ابوالحسنی با ابراز نگرانی از افزایش تولید زباله در بابل بیان داشت: سرانه زباله در بابل بیش از یک کیلوگرم و در نرم کشوری تولید سرانه زباله 700 تا 800 گرم است.

این مسئول بیان داشت: هر چند شهرداری بابل در جمع‌آوری زباله جزء پنج شهر برتر کشور بوده، اما مشکلاتی در انجیل‌سی، محل دپوی زباله بابل وجود دارد که نه تنها مردم منطقه بلکه مجموعه شهرداری و شورای شهر بابل را بسیار نگران کرده است.

ابوالحسنی با اشاره به اینکه سایت انجیل‌سی در شش ماه آینده پر می‌شود، این مسئله را زنگ خطری برای همه مسئولان مازندران و شهرستان بابل برشمرد.

عضو شورای شهر بابل تصریح کرد: موضوعی که به شدت اعضای شورای شهر و شهرداری بابل را نگران کرده شیرابه‌های زباله در منطقه انجیل‌سی است که به نهرهای زیردستی انجیل‌سی ریخته شده و مشکلاتی را برای ساکنان این منطقه به وجود آورده است.

وی افزود: برای حل این مشکل با مسئولان آب و فاضلاب  بابل رایزنی کردیم تا شیرابه‌های انجیل‌سی به تصفیه‌خانه امیرکلا هدایت شود که بنا به دلایلی مجموعه آب و فاضلاب نگاه مثبتی نسبت به این قضیه نداشته که انتظار ما این است شرکت آب و فاضلاب دغدغه مسئولان شهرداری و شورای شهر بابل را جدی گرفته و برای سلامت مردم انجیل‌سی همت کنند.

ابوالحسنی خاطرنشان کرد: شهرداری  بابل سالانه بیش از 40 میلیارد ریال برای جمع‌آوری و دفع  زباله و مسائل مرتبط با آن هزینه می‌کند که از این مبلغ 10 میلیارد ریال آن فقط در انجیل‌سی هزینه می‌شود.

انتهای‌پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول