اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان:

صادرات مرغ کردستان به خارج از استان ممنوع است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی- امنیتی استاندار کردستان از ممنوعیت صدور مرغ کردستان به استان‌های همجوار و حتی خارج از کشور برای حمایت از مصرف‌کنندگان داخلی و تأمین نیاز بازار استان خبر داد.

صادرات مرغ کردستان به خارج از استان ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ایرج حسن‌زاده در کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان کردستان در سنندج، اظهار داشت: نظارت و بازرسی عمده‌ترین مشکل استان در حوزه تأمین خواسته‌های مردمی و مصرف‌کنندگان کالاهای عمومی است و باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در چند روز اخیر شاهد تلاطم در بازار مصرفی مرغ در استان بودیم که دولت با جدیت برای رفع این مشکل وارد شده و هم‌اکنون مرغ مورد نیاز مردم و با قیمت 4 هزار و 700 تومان در همه شهرستان‌های مختلف استان توزیع می‌شود.

رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان تصریح کرد: به منظور تسهیل در استفاده عموم مردم از مرغ تولید داخل و تأمین نیاز بازار تا اطلاع ثانوی صادرات هرگونه مرغ از استان کردستان به خارج از کشور و حتی استان‌های همجوار ممنوع بوده و هیچ تولیدکننده‌ای حق ندارد به امر صادرات بپردازد.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: یکی از راهبردهای اصلی آمریکا و کشورهای غربی برای لطمه زدن به اتحاد و همبستگی مردم ایران دلسردی و ایجاد تشویش فکری نسبت به مسائل اقتصادی در بین اعضای جامعه بوده و با برنامه‌ریزی منسجم در مسیر تحقق این اهداف شوم خویش گام برمی‌دارند.

وی خواستار توجه بیش از پیش مسئولان استان و مردم ولایت‌مدار کردستان به این امر شد و افزود: باید در کمال آرامش بر مشکلات فایق آمده و با حمایت از تولید داخلی و گسترش فعالیت‌های تولیدی بر این توطئه‌ها چیره شویم.

معاون سیاسی- امنیتی استاندار کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود به افزایش 22 درصدی مبادلات تجاری از مرز باشماق مریوان اشاره کرد و افزود: این میزان افزایش نسبت به سایر مرزهای رسمی در استان‌های همجوار بسیار کم بوده و باید مسئولان و متولیان امر با جدیت بیشتری تلاش نمایند.

حسن‌زاده در پایان خواستار نظارت و کنترل بیشتر بر مبادی ورودی مرز به ویژه تانکرهای خارجی حامل سوخت شد و افزود: انتظار می‌رود سازمان تعزیرات و دادگستری با تمام توان اشد مجازات را برای افراد متخلفی که اقدام به قاچاق سوخت در مبادی ورودی مرز کرده و پدیده شوم گالن به دست‌ها را به وجود آورده‌اند در نظر بگیرند و نیروهای مرزبانی و نیروی انتظامی استان نیز در این مسیر با جدیت وارد عرصه شوند.

انتهای پیام/صا20/ف4004                         

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول