اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان خبر داد

برگزاری مراسم شب قدر در 250 مسجد دشتستان

خبرگزاری فارس: امام جمعه برازجان از برگزاری مراسم شب قدر در 250 مسجد و حسینیه در شهرستان دشتستان خبر داد.

برگزاری مراسم شب قدر در 250 مسجد دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حجت‌الاسلام حسن مصلح در نشست شورای اداری شهرستان دشتستان با تسلیت شهادت حضرت خدیجه (س) اظهار داشت: آن بانوی بزرگوار حق عظیمی بر گردن امت اسلامی دارد و با صرف ثروت و دارایی‌های خویش خدمات گسترده‌ای برای گسترش دین مبین اسلام انجام داد.

وی افزود: حضرت خدیجه (س) نخستین بانویی در جهان بود که به اسلام و پیامبر اکرم (ص) ایمان آورد و در شرایط تحریم و محاصره اقتصادی و همه‌جانبه دشمنان علیه اسلام و پیامبر (ص) هجمه می‌آوردند از نظر روحی و مالی پیامبر اسلام (س) را حمایت و شرایط توسعه دین خاتم را هموار کردند.

امام جمعه برازجان خاطر نشان کرد: ایشان هنگامی که همگان پیامبر را تکذیب می‌کردند، تصدیق و هنگامی که همگان پیامبر را رها کرده بودند، پشتیبانی کرد و رسول اکرم (ص) همواره از ایشان به نیکی یاد کرده‌اند.

مصلح ادامه داد: به خاطر نقش بالای حضرت خدیجه (ص) سال وفات ایشان را عام‌الحزن نامیدند و در این سال عزای عمومی مسلمین شکل گرفت.

وی با تشریح خطبه شعبانیه بیان داشت: در میان تمام ماه‌های سال ماه رمضان را برای خود برگزیده و به علت شرافت و شأن این ماه است که آن ‌را ماه خدا نامیده‌اند.

مصلح گفت: ماه مبارک رمضان رحمت، برکت و مغفرت را به همراه داشته، لحظاتش بهترین حظات است و همه در این ماه به میهمانی الهی دعوت شده‌اند.

وی با بیان اینکه در این ماه تمامی اعمال مسلمین عبادت است و از اجر و پاداش بالایی برخوردار است تصریح کرد: در این ماه درهای بهشت به روی مسلمانان گشوده و درهای جهنم بسته است.

مصلح ادامه داد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تقرب به درگاه الهی است و بر اساس روایات شیطان در این ماه در غل و زنجیر است.

وی با اشاره به آیه "شهر الرمضان الذی انزل فیه القرآن" گفت: در این ماه تلاوت قرآن از ثواب بالایی برخوردار است و ثواب قرائت هر آیه قرآن در این ماه را مطابق با ختم قرآن ذکر کرده‌اند.

امام جمعه برازجان اذعان داشت: خوش اخلاقی، افطار مستمندان، سازگاری، تمرین گرسنگی و تشنگی قیامت و روز رستاخیز و توصیه به اطعام ایتام و صله ارحام در ماه رمضان باید مورد توجه تمامی امت اسلامی باشد.

مصلح ماه رمضان را ماه پالایش نفس دانست و بیان کرد: ماه رمضان ماه خودسازی و حسابرسی از خویش است و در این ماه باید به پالایش نفس خویش بپردازیم.

امام جمعه برازجان گفت: عبادت شب قدر از عبادت هزاران سال برتر است و باید از این شب‌ها برای اصلاح خویش بهره گیریم.

مصلح از برگزاری مراسم شب قدر در 250 مسجد دشتستان خبر داد و خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده مراسم شب قدر در 250 مسجد و حسینیه و اماکن دشتستان با کیفیت مطلوبی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول