اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر:

برداشت رطب از نخلستان‌های دشتستان آغاز شد

خبرگزاری فارس: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برداشت رطب از نخلستان‌های دشتستان آغاز شد.

برداشت رطب از نخلستان‌های دشتستان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان خسرو عمرانی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نخلداری یکی از عمده‌ترین فعالیت‌های کشاورزی است که در نقاط مختلف استان بوشهر شاهد آن هستیم.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطر نشان کرد: در فصل تابستان شاهد فروش محصولات مختلفی چون خارک، خرما و رطب توسط باغداران استان هستیم.

عمرانی رطب را یکی از عمده‌ترین محصولات کشاورزی دانست و بیان کرد: رطب یکی از مهم‌ترین محصولات کشاورزی نخیلات است و بیشترین میزان رطب از شهرستان‌های دشتستان، دشتی و تنگستان برداشت می‌شود.

وی با اشاره به راهکارهای مصرف تولیدات باغداران اضافه کرد: تولیدات باغداران استان بوشهر از طریق مصرف داخل استان و صادرات محصول به خارج استان مصرف می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از آغاز برداشت رطب از نخلستان‌های دشتستان خبر داد و اذعان کرد: رطب تولیدی کشاورزان دشتستان و استان بوشهر به استان‌های تهران، اصفهان، فارس، مشهد و کهگیلویه و بویراحمد صادر می‌شود.

وی برداشت محصولات رطب در سال گذشته را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: سال گذشته 40 هزار تن رطب در باغات خرمای استان بوشهر تولید شد.

عمرانی افزود: خارک یکی از محصولات درخت نخل است که از نیمه دوم تیر ماه شاهد برداشت این محصول بوده‌ایم و تاکنون بالغ بر هفت تن خارک در یک‌هزار و 500 هکتار از باغات خرمای استان برداشت شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد: سال گذشته 7 هزار تن خارک در استان بوشهر تولید شد و پیش‌بینی می‌شود تولید خارک در سال جاری بیشتر از سال گذشته باشد.

عمرانی بیان کرد: شیخالی، حاج باقری و قندی رقم‌های غالب خارک استان است که به طور عمده در شهرستان‌های دشتستان و تنگستان تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: تولیدات خارک استان بوشهر در استان‌های اصفهان، فارس، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد و بازار داخلی استان به فروش می‌رسد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر یادآور شد: رفع نیازهای باغداران در عرصه‌های مختلف از مهم‌ترین فعالیت‌های واحد باغبانی است و از تمام توان در این راستا بهره‌ خواهیم برد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول