اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بندرسیریک:

بروز معلولیت‌ها در روستاهای شرقی هرمزگان بیشتر از شهرهاست

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی بندرسیریک هرمزگان گفت: بروز معلولیت‌ها در روستاهای شرقی هرمزگان بیشتر از شهرهاست.

بروز معلولیت‌ها در روستاهای شرقی هرمزگان بیشتر از شهرهاست

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق هرمزگان، رضا دانشور در حاشیه برگزاری دوره آموزشی ویژه مدیران و مربیان مهدهای روستاهای بندرسیریک که در اداره بهزیستی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: این دوره‌ها در واقع با هدف توان‌بخشی مبتنی بر جامعه (CBR) و فرهنگ‌سازی در پیش‌گیری از معلولیت‌ها برگزار می‌شود.

به گفته این مسئول، در این دوره آموزشی مباحث مربوط به پیش‌گیری از معلولیت‌ها، نحوه رفتار با معلولان، آموزش خانواده‌ها و هم‌چنین آموزش کتابچه‌های آموزشی طرح توان‌بخشی مبتنی بر جامعه (CBR) مدنظر است.

وی در ادامه این نشست، که با حضور  38 نفر از مدیران و مربیان مهدهای کودک شهرستان سیریک برگزار شد، افزود: هدف اصلی بهزیستی در فرهنگ‌سازی در این بخش در راستای خدمت بیشتر و بهتر به جامعه هدف است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بندرسیریک با بیان اینکه امروزه در دنیا امور مربوط به پیش‌گیری از معلولیت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: این در حالی است که در روستاها کم‌تر به این امر توجه شده است.

دانشور اظهار امیدواری کرد: با آموزش مدیران و مربیان روستا مهدها و انتقال این آموزش‌ها به خانواده‌ها و کودکان گام موثری در راستای اهداف بهزیستی که همان پیش‌گیری از معلولیت‌هاست، برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه معلولیت‌ها در روستاهای دورافتاده بیشتر از شهرها مشاهده می‌شود، افزود: با اجرای این طرح خانواده‌ها در راستای پیش‌گیری از تولد کودکان معلول آگاهی‌های لازم را کسب می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بندرسیریک اضافه کرد: هم‌چنین عدم آگاهی در رفتار درست با معلولان، باعث انزوا و ترس از ورود آنان به اجتماع می‌شود که امید است با فرهنگ‌سازی در بین خانواده‌ها و کودکان حرکاتی‌ تاثیرگذار در این زمینه آغار شود.

روستاهای شرقی هرمزگان به دلیل عدم توسعه همه‌جانبه و فقر آموزشی که ریشه در سال‌های قبل از انقلاب دارد همواره در حوزه بهزیستی دارای شاخص‌هایی به نسبت پایین‌تر از سایر مناطق هرمزگان و کشور است.

از این‌رو بسیاری از کارشناسان بر این عقیده‌اند که توسعه فعالیت‌های آموزشی پیرامون جلوگیری از تولد کودکان معلول در این‌گونه مناطق از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/ز20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول