اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:

مهدهای کودک درجه‌بندی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: بر اساس دستور‌العمل‌های جدید قرار است تمام مهدهای کودک در کشور درجه‌بندی شوند.

مهدهای کودک درجه‌بندی می‌شوند

رویا احمدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بر اساس این درجه‌بندی مهدهای کودک به تعداد یک تا سه مورد ستاره دریافت می‌کنند و بر همین اساس نیز شهریه آنها دریافت می‌شود.

وی با بیان اینکه در سطح استان بیش از 250 مهد کودک وجود دارد، افزود: از این تعداد 140 مهد در روستاها و 110 مهد در مناطق شهری  فعال هستند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل یادآور شد: در این مهدها به 7 هزار کودک خدمات ارائه می‌شود.با هدف پیشگیری و کاهش آثار سوء تغذیه در بین کودکان مهد ارائه یک وعده غذای گرم برای تمام کودکان به صورت رایگان در مهدهای روستا انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در ادامه از یکسان‌سازی تابلو‌های مهدهای کودک خبر داد و افزود: قرار است کلیه تابلوهای مهدهای کودک به شکل یکسان تهیه شود تا مردم در انتخاب آنها دچار اشتباه نشوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود حمایت‌ها و دستگیری جامعه هدف بهزیستی را از طریق مستمری و پرداخت کمک‌هزینه دولتی و همچنین جذب مشارکت‌های مردمی یادآور شد و اظهار داشت: برای جامعه هدف بهزیستی بیش از 214 واحد مسکن تدارک دیدیم که قرار است همزمان با هفته دولت و با حضور رئیس سازمان بهزیستی بیش از نیمی از این واحدها به بهره‌برداری برسد.

احمدیان کمک‌های بلاعوض تامین این مسکن‌ها را بیش از 6 میلیون تومان توصیف کرد و گفت: تعدادی از واحدهای مسکونی معلولان ما را نیز انجمن خیرین مسکن‌ساز استان اردبیل تهیه کرده و آماده تحویل دارد.

این مسئول به نهضت مسکن‌سازی در سطح کشور برای تامین سرپناه مددجویان و معلولان اشاره کرد و افزود: در دو سال گذشته با این شعار قرار بود 200 هزار واحد مسکن در کشور تهیه و تولید شود که سهم استان اردبیل نیز از ثبت‌نام انجام شده در این زمینه یک‌هزار و 634 نفر بو د که ما با پالایش افراد ثبت نام شده  اولویت‌ها را مشخص کردیم تا مسکن در اختیار آنها قرار گیرد.

وی بیان داشت: سال گذشته از اعتبار 2 میلیارد و 100 میلیون تومان برای ساخت و خرید مسکن برای تعدادی از مددجویان اقدام شد ولی در مجموع در دولت نهم و دهم 738 واحد مسکن برای جامعه هدف بهزیستی در حال ساخت است که 500 واحد آن تا پایان امسال آماده واگذاری می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: ما با داشتن شرایط خاص این واحدها را به مددجویان و معلولان واگذار می‌کنیم که در حوزه ساخت باید فرد متاهل بوده و دارای پروانه، نقشه و زمین سند دار به نام خود معلول و مددجو باشد که مساحت آن نیز نباید کمتر از 75 متر باشد.

احمدیان خاطرنشان کرد: در واگذاری این واحدها زنان سرپرست خانوار و معلولان در اولویت هستند.

این مسئول افزود: در حوزه ساخت مسکن مهر هیچ محدودیت و ممنوعیت سنی و تجردی و تاهلی وجود ندارد و افراد زیر حمایت این سازمان می‌توانند از مزایای مسکن مهر بهره‌‌مند شوند.

وی در پایان سخنان خود از تدارک برنامه ضیافت مهر برای اولین بار در ماه مبارک رمضان امسال با هدف برگزاری جشن تکلیف مددجویان و معلولان به سن تکلیف رسیده خبر داد و گفت: در کنار این اقدامات سعی می‌کنیم با برپایی سفره‌های افطاری برای خانواده‌های نیازمند یاری‌گر آنها باشیم.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول