اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت خدمات گمرکی آستارا اعلام کرد

افزایش واردات در انبارهای عمومی آستارا

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی آستارا از افزایش واردات و تخلیه کالا در انبارهای عمومی این شهرستان خبر داد.

افزایش واردات در انبارهای عمومی آستارا

کیومرث مجلس امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در آستارا با بیان اینکه پس از 19 ماه رکود میزان تخلیه و واردات کالا در انبارهای عمومی این شهرستان افزایش یافته است، اظهار کرد: میزان تخلیه و واردات کالا در انبارهای عمومی آستارا در تیر ماه امسال به بیش از 21 هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 32 درصد افزایش داشته است.

وی میزان بارگیری کالا در این مدت را 18 هزار و 400 تن اعلام کرد و افزود: این آمار نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 12 درصد افزایش یافته است.

این مسئول با اشاره به بررسی مشکلات فعالان تجاری آستارا به ویژه در امر صادرات کالا در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی توسط نماینده آستارا، تصریح کرد: خارج کردن رکود فعلی در صادرات و واردات کالا از مرز آستارا مهم‌ترین هدف شرکت انبارهای عمومی به شمار می‌رود که با میزان آمار تخلیه کالا در تیرماه سال جاری، امیدواری ما در این زمینه افزایش پیدا کرده است.

وی رایزنی با استاندار اردبیل و مدیر عامل منطقه آزاد انزلی برای اتخاذ تدابیر ورود به منطقه ویژه اقتصادی اردبیل و منطقه آزاد بندر انزلی در زمینه تخلیه و بارگیری را از دیگر اقدام‌های انجام شده عنوان کرد.

مجلسی گفت: شرکت انبارهای عمومی و خدماتی گمرک ایران در بحث تخلیه، بارگیری، نگهداری انواع کالا و همراهی با تجار در راستای سیاست‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران فعالیت دارد.

وی اذعان کرد: حمایت‌های مسئولان شهرستانی و استفاده از تجارب و تدابیر ناظر گمرکات گیلان و سرپرست گمرک آستارا نیز می‌تواند در زمینه افزایش واردات کالای سرمایه‌ای و توسعه اقتصادی شهرستان تاثیرگذار باشد.

به گزارش فارس، همجواری با کشورهای آسیای میانه به‌ویژه کشور آذربایجان، بهره‌مندی از سهم مناسبی از مبادلات و عملیات گمرکی منطقه، استقرار در مسیر ترانزیت و بزرگراه‌های شمال‌-‌جنوب کشور، مجاورت مجتمع با بندر آستارا و استفاده از ظرفیت‌های گمرکی این بندر و  دسترسی به شبکه راه‌آهن سراسری به‌ویژه شبکه ریلی شمال‌ ـ ‌جنوب از مزایای مهم و ارزشمند قرار گرفتن شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی در آستارا است.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول