اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لاریجانی در جمع روحانیون مازندران ـ ۲

واردات بی‌رویه به تولید داخلی صدمه می‌زند/ شبه‌دولتی‌ها برای اجرای اصل ۴۴ مناسب نیستند

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه کار اقتصادی در کشور باید در دست مردم باشد شبه‌دولتی‌ها را برای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مناسب ندانست.

واردات بی‌رویه به تولید داخلی صدمه می‌زند/ شبه‌دولتی‌ها برای اجرای اصل ۴۴ مناسب نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی لاریجانی ظهر امروز در گردهمایی روحانیت استان مازندران که در مصلی شهرستان ساری برگزار شد اجرای اصل 44 قانون اساسی را اصلی مهم برای واگذاری امور اقتصادی کشور در دست مردم دانست.

وی با تأکید براینکه شبه‌ دولتی‌ها برای اجرای اصل 44 قانون اساسی مناسب نیستند، گفت: راه عقلایی برای کم کردن بودجه جاری کشور واسپاری امور به دست مردم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بودجه جاری سال 91 را 100 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این در حالی است که بودجه عمرانی کشور در سال جاری به 30 هزار میلیارد تومان رسیده است.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش به برخی کارشکنی‌های حکام کشورهای اسلامی در قبال ایران اشاره کرد و افزود: برخی کشورهای اسلامی حکامی دارند که به آمریکایی‌ها گفتند باید در منطقه خاورمیانه سر اژدها را بزنید.

وی با تأکید براینکه ایران کشوری مهم در منطقه است، یادآور شد: دشمنان ایران جرأت ندارند چنین کاری را انجام دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه با مقاومت ملت در مقابل مشکلات بغض آنها به ایران افزایش پیدا کرده است، بیان داشت: دشمنان اذعان دارند که ایران طرح‌های آنها را در خاورمیانه به هم می‌ریزد.

لاریجانی با اذعان به این گفته دشمنان که توازن منطقه توسط ایران به هم خورده است خطاب به دشمنان این مرز و بوم یادآور شد: ایران به دنبال امپراتوری‌سازی نیست بلکه می‌خواهد مستقل باشد.

وی مسئله دشمنان با ایران اسلامی را هسته‌ای ندانست و گفت: دشمنان به ما می‌گویند چرا ایران باید در قبال سرنوشت آینده مسلمانان تعهد داشته باشد.

لاریجانی به مسئله تولید ملی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر حجم تولید ناخالص ملی کشور 800 تا یک هزار میلیارد دلار است و این در حالی است که سهم فروش نفت از این مسئله سهم اندکی است.

وی با تأکید که ایران باید در بسیاری از محصولات کشاورزی خودکفا باشد به نیاز 500 هزار تنی وارداتی برنج در کشور اشاره کرد.

لاریجانی با تأکید براین نکته که ما باید به تولید داخلی‌مان تکیه کنیم مشکل حال حاضر را تصمیم‌گیری مناسب و فرهنگ جامعه دانست.

وی شعار تولید ملی را شعاری محوری و استراتژیک دانست و درباره بسیاری از تهدیدهای دشمنان به ملت ایران گفت: تمام این تهدیدها به فرصت تبدیل می‌شود.

لاریجانی با یادآوری این نکته که برخی گرانی‌های اخیر می‌توانست به وجود نیاید خاطرنشان کرد: واردات بی‌رویه به تولید داخلی صدمه می‌زند.

وی اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های مجلس این است که باید برای رشد تولید ملی چرخه اقتصادی کشور در تمامی بخش‌ها بچرخد، باید با تسهیلات بانکی به تولید ملی رونق داد.

لاریجانی اضافه کرد: اگر در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها 30 درصد درآمد ناشی از اجرای این قانون را به تولیدکنندگان می‌دادیم این مشکلات پیش نمی‌آمد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی باید در کشور نهادینه شود، از رسانه‌ها خواست در این زمینه بیشتر فعالیت کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به وجود زباله‌ها در استان مازندران اشاره کرد و بیان داشت: چند بار این مسئله را به استاندار مازندران گفتم به طوری که نباید طبیعت را به عنوان جلوه مقدس خداوند آلوده کنیم.

لاریجانی در پایان با اشاره به قانون‌گریزی برخی از مدیران گفت: نباید قانون‌گریزی افتخارآمیز باشد.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول