اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت پتروشیمی لردگان خبر داد

تولید سالانه 1750 تن اوره و آمونیاک در لردگان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت پتروشیمی لردگان گفت: با بهره‌برداری از این مجتمع سالانه یک هزار و 73 تن اوره و 677 هزار تن آمونیاک در این شهرستان تولید خواهد شد.

تولید سالانه 1750 تن اوره و آمونیاک در لردگان

جمال‌الدین اوحدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: این شرکت با ظرفیت تولید سالانه یک هزار و 73 تن اوره و 677 هزار تن آمونیاک، با سرمایه ارزی 553 میلیون یورو و یک هزار و 4 میلیارد ریال تولید اوره و آمونیاک ایجاد و با بهره‌برداری کامل از آن زمینه اشتغال مستقیم 570 نفر در این شهرستان فراهم می‌شود.

وی با اشاره به سهامداران این شرکت، گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیریت توسعه پتروشیمی با 19.9 سهم، شرکت سرمایه‌گذاری پتروشیمی ایرانیان با 50.68 سهم، شرکت مدیران اقتصاد با 11.2 سهم، شرکت مهندسی همپا و گروه‌های وابسته با 6.55 سهم و سهامداران حقیقی 7 هزار و 581 نفر و دیگر سهامداران حقوقی 11.57 سهم از سهامداران این شرکت محسوب می‌‎شوند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی لردگان با اشاره به پیشرفت فیزیکی ساخت این مجتمع پتروشیمی خاطرنشان کرد: اخذ مجوزها از ادارات شامل جواز تأسیس، تأمین خوراک، واگذاری زمین، اخذ مجوز محیط زیست، آب، اخذ سند استیجاری واگذاری زمین طرح به مساحت 100 هکتار، انجام عملیات تسطیح، فنس‌کشی، احداث پل‌ها و جاده‌های دسترسی و ادامه عملیات اجرای کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی، تهیه بسته‌های طراحی فرآیندی واحد اوره و مهندسی اصولی واحد آمونیاک توسط شرکت‌های صاحب لیسانس، انعقاد قرارداد EPCC واحدهای فرآیندی با شرکت همپا از جمله اقدامات صورت گرفته است.

وی از انجام طراحی مفهومی واحدهای یونیلیتی و آفسایت خبر داد و گفت: انجام فعالیت‌های مقدماتی در راستای تأمین آب مورد نیاز مجتمع در دوران بهره‌برداری، انجام اقدامات لازم در راستای سفارش‌گذاری تجهیزاتpumps، Ammonia storage tank، control system، و سایر تجهیزات دارای اولویت، نهایی‌سازی سفارش خرید آمونیا کانورتر با شرکت ATB از دیگر اقدامات محسوب می‌شود.

اوحدی با اشاره به مشکلات فراروی این مجتمع پتروشیمی، ابراز داشت: عدم نهایی شدن تأمین منابع مالی مورد نیاز با وجود پیگیری‌های به عمل آمده از منابع مختلف، عدم ارائه پیشنهادات فنی از سوی برخی از سازندگان مورد تأکید برای خرید تجهیزات مورد نیاز پروژه به دلیل شرایط حال حاضر از جمله این مشکلات محسوب می‎شود.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول