اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول طرح جمع‌آوری زکات مازندران:

مازندرانی‌ها بیش از 2 میلیارد تومان زکات دادند

خبرگزاری فارس: مسئول طرح جمع‌آوری زکات مازندران گفت: مردم مازندران در سه سال 2 میلیارد و 260 میلیون تومان زکات واجب و مستحبی پرداخت کردند.

مازندرانی‌ها بیش از 2 میلیارد تومان زکات دادند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، حجت‌الاسلام مهدی بریمانی امروز در گردهمایی روحانیون احیای زکات این شهرستان با ابراز خرسندی از تشکیل این گردهمایی به فرمایش رهبری در سال 83 مبنی بر تشکیل ستاد زکات اشاره کرد و گفت: استان‌هایی مثل فارس و گلستان که مصداق زکات در آنجا فراوان دیده می‌شود، در همان سال‌های اول توانستند به خوبی زکات جمع‌آوری کنند؛ ولی در مازندران به واسطه اینکه مصداق زکات کمتر دیده می‌شود این کار به خوبی صورت نگرفت.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل سعی در فرهنگ‌سازی احیای زکات در مازندران داشتیم که امروزه متولی آن کمیته امداد حضرت امام (ره) است.

بریمانی با اشاره به فرمایشات رهبری درباره زکات به ارائه آماری از فعالیت این ستاد در سال‌های گذشته پرداخت و افزود: در سال 88 مبلغ 150 میلیون تومان زکات جمع‌آوری شد که با تلاش و حمایت روحانیون و مبلغان، این میزان در سال 89 به مبلغ 660 میلیون تومان زکات واجب و مستحبی و در سال گذشته نیز با افزایشی چشمگیر به مبلغ یک میلیارد و 450 میلیون تومان که 530 میلیون تومان زکات واجب و 920 میلیون تومان آن زکات مستحبی مردم خیر و خوب مازندران بود، رسید.

این مسئول تصریح کرد: همه این مبالغ در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران قرار گرفت که  در همان مناطق زکات‌دهنده هم به‌دست فقرا رسیده و هم برای عمران و آبادی همان مناطق خرج شد.

مسئول طرح جمع‌آوری زکات مازندران بیان داشت: ما در مصرف زکات اولویت را به فقرا می‌دهیم مگر اینکه زکات‌دهنده مورد هزینه را مشخص کند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته پس از خراسان شمالی در کشور دوم شدیم به ارائه آمار کمیته امداد امام محمودآباد درباره زکات پرداخت و اعلام کرد: در سال 88 مبلغ 45 میلیون ریال، در سال 89، 49 میلیون ریال و در سال 90 مبلغ 170 میلیون  ریال زکات مستحبی در محمودآباد جمع‌آوری شد که با حمایت و درایت مدیریت این کمیته به دست فقرا و نیازمندان این مناطق رسید.

بریمانی با اشاره به اینکه در سال گذشته در تبلیغ زکات، روحانی نداشتیم ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب از سوی همه مسئولان شهرستان و تبلیغ مناسب از سوی روحانیون در سال جاری شاهد رشد چشمگیر زکات جمع‌آوری شده در محمودآباد باشیم.

این مسئول در پایان اضافه کرد: امسال با اجرای طرح مسجد محور، تمام کمک‌های مردمی به‌عهده روحانیون است که این طرح را کمیته امداد امام خمینی (ره) اجرا می‌کند و در آن تمام کمک‌های مردمی پس از جمع‌آوری در مسجد و تنظیم صورت‌جلسه در همان روستا هزینه می‌شود.

انتهای‌پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول