اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

بساط صف‌های طولانی خرید مرغ برچیده می‌شود/برخورد بدون اغماض با واسطه‌گران

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: از امروز بساط صف‌های طولانی جلوی مرغ‌فروشی‌ها برچیده می‌شود و اهالی استان مرغ 4 هزار و 700 تومانی را با کمترین دغدغه خرید می‌کنند.

بساط صف‌های طولانی خرید مرغ برچیده می‌شود/برخورد بدون اغماض با واسطه‌گران

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری صبح امروز در نشست با اعضای تنظیم بازار اردبیل اظهار داشت: به جای توزیع مرغ در چند فروشگاه محدود در سطح شهر قرار است با نظارت‌های مستقیم دستگاه‌های مرتبط مرغ در تمامی مرغ‌فروشی‌های استان اردبیل توزیع شود تا از صف‌های طولانی جلوگیری شده و مردم به راحتی بتوانند نیاز خود به گوشت سفید را تامین کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما به مسئولان تاکید کردیم که کار خود را از همین امروز آغاز کنند تا جلوی برخی از نارضایتی‌ها گرفته شده و مردم به راحتی بتوانند مرغ گرم مورد نیاز خود را خرید کنند.

استاندار اردبیل از شهروندان نیز خواست بدون کوچکترین نگرانی و اضطراب به خرید مرغ مورد نیاز خود اقدام کرده و از خرید مرغ مازاد جداً خودداری کنند تا عموم مردم بتوانند مایحتاج خود را تامین کنند.

صابری یادآور شد: با همفکری مسئولان قرار شد به ازای هر کیلو مرغ که مرغداری‌ها به کشتارگاه تحویل می‌دهند یک کیلو خوراک مرغ با قیمت دولتی دریافت کنند تا در این چرخه مشکلی نیز به وجود نیاید.

این مسئول به حمایت‌های متعدد از مرغداری‌ها اشاره کرد و گفت: ما آمادگی داریم تسهیلاتی نیز در اختیار مرغداری‌ها قرار دهیم به طوری که با جوجه‌ریزی و برداشتی که انجام می‌شود محصول نهایی تحویل بازار شده و از برخی واسطه‌گری‌ها و دلالی‌ها جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای اداری استان از حذف واسطه بین مرغدار و فروشنده خبر داد و تاکید کرد: قرار شده است به صورت مستقیم مرغدار بعد از کشتار محصول نهایی را به مرغ‌فروشی‌ها تحویل دهد تا در این بین یک فرایند افزایش قیمتی را شاهد نباشیم.

صابری با اشاره به اینکه برخورد جدی و بدون اغماض با واسطه‌گران و اخلال‌گران بازار فروش مرغ صورت می‌گیرد، افزود: تعزیرات موظف شده است به جد در این حوزه ورود پیدا کند تا با خاطیان برخورد جدی صورت گیرد و خود مردم نیز می‌توانند با شماره تلفن 124 گزارش‌ها و اطلاع‌رسانی‌های خود را انجام دهند.

وی بیان داشت: ما بدون هیاهو و راه انداختن تبلیغات سوء سعی داریم بازار مرغ را کنترل کنیم و اگر مرغدار ما ثابت کند که عوامل تولید مرغ گران شده است قطعاً به افزایش قیمت کمک خواهیم کرد.

استاندار اردبیل حمایت دولت در زمینه سوخت و تامین نهاده‌ها را خاطرنشان کرد و ادامه داد:‌ ما حتی بیش از مصرف استان تولید مرغ داریم ولی برخی کج‌ سلیقگی‌ها باعث شده است که نتوانیم از زیر‌ساخت‌های موجود استفاده کنیم و تولید را به سرعت افزایش دهیم.

صابری از صدور مجوز برای مرغداری‌های راکد و یا سوله‌های تعطیل شده خبر داد و تصریح کرد:‌ ما آمادگی داریم به چنین فضاهایی با هر کاربری که داشته باشند مجوز تولید و عرضه مرغ بدهیم تا به سرعت جوجه‌ریزی خود را آغاز کنند و با رفع برخی از اعتبارات سرمایه در گردش به تقویت بازار تولید کمک کنند.

این مسئول گفت:‌ ما در کنار دادن نهاده‌های دامی به مرغداران در هنگام تحویل گوشت مرغ به مرغداری‌هایی که می‌خواهند جوجه‌ریزی کنند نهاده تحویل می‌دهیم تا ظرف 50 روز آینده مرغ کشتار شده را تحویل بگیریم.

استاندار اردبیل افزود:‌ ما در این سیستم و گردونه کشتار‌گر و کشتار‌کننده نمی‌شناسیم و مرغدار باید تولید کرده و فروشگاه‌ها نیز به عرضه آن اقدام کنند که در این بین فرایند واسطه حذف شده و از بین می‌رود.

صابری تصریح کرد: ‌با کنترل این عوامل سعی می‌شود تا اجحافی در حق مردم صورت نگیرد به طوری که ما تلاش می‌کنیم در سال تولید ملی ضمن تقویت حوزه صادرات از مصرف داخلی نیز حمایت کنیم.

وی گفت: حمایت از تولید داخلی و مصرف کالای ایرانی در حقیقت نشان و رمزی از ولایت‌مداری ماست و ما با قطع وابستگی‌ها می‌توانیم با تولید بیشتر زمینه رفاه مردم را فراهم آوریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: تصمیم‌‌گیری‌های حوزه تنظیم بازار به شکل استانی و با محوریت استاندارد انجام می‌شود و عوامل دیگر موظف هستند مصوبات شورای تنظیم بازار را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول