اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی کردستان خبر داد

تولید سالانه 36 هزار تن مرغ در کردستان

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از تولید سالانه 36 هزار تن گوشت مرغ در استان خبر داد.

تولید سالانه 36 هزار تن مرغ در کردستان

خالد جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر 10 واحد مرغ مادر با ظرفیت 239 هزار و 500 تن در استان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: این تعداد مرغداری مرغ مادر در استان توان تولید 28 میلیون عدد تخم‌مرغ نطفه‌دار در سال را دارند.

معاون جهاد کشاورزی کردستان از فعالیت یک کارخانه جوجه‌کشی در استان خبر داد و افزود: این کارخانه در ماه ظرفیت 2 میلیون عدد تخم‌مرغ نطفه‌دار و 24 میلیون قطعه جوجه یک روزه را در سال دارد.

به گفته جعفری، تعداد واحدهای مرغ تخم‌گذار در استان 11 واحد است و در هر دوره 409 هزار قطعه مرغ تولید می‌کنند.

وی از صدور پروانه تاسیس 398 واحد مرغداری مرغ گوشتی در کردستان خبر داد و گفت: این تعداد واحد مرغداری دارای ظرفیت 8 میلیون و 473 هزار قطعه مرغ در هر دوره را دارد.

به گفته وی،‏ از این تعداد پروانه بهره‌برداری در استان 190 واحد به ظرفیت 4 میلیون و 500 هزار قطعه در این دوره در حال احداث است.

وی خاطرنشان کرد: 110 واحد از مرغداری گوشتی در دست ساخت استان به ظرفیت 2 میلیون و 300 هزار قطعه دارای پیشرفت فیزیکی بالای 25 درصد است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تصریح کرد: این تعداد واحد مرغداری گوشتی تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و با بهره‌برداری از آنها ظرفیت مرغداری‌های گوشتی در استان کردستان تا حد چشمگیری افزایش می‌یابد.

جعفری افزود: هفت واحد مرغداری مرغ تخم‌گذار با ظرفیت 280 هزار قطعه در استان در دست احداث است و 9 واحد مرغداری مرغ مادر نیز به ظرفیت 240 هزار قطعه در سطح استان پروانه تاسیس دریافت و در حال ساخت است.

جعفری در پایان از رشد شش درصدی جوجه‌ریزی در استان کردستان در سه ماهه نخست سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: افزایش قیمت کنجاله سویا، بالا رفتن میزان سرمایه در گردش مرغداری‌ها و اصلاح ساختاری مرغداری‌ها برای بهینه‌سازی مصرف انرژی از مهم‌ترین عوامل افزایش قیمت مرغ در ماه اخیر بوده است.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول