اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان:

با تولید کنندگان متخلف مرغ برخورد می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه نرخ مصوب مرغ در اصفهان برای فروش از سوی تولید کنندگان تعیین شده است، گفت: در صورت تخلف تولید کنندگان با آنها برخورد می‌شود.

با تولید کنندگان متخلف مرغ برخورد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مظفر انصاری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با دو نرخی شدن مرغ در بازارهای توزیع، مرغ به درستی توزیع نمی‌شد و شاکیانی نیز داشت، اظهار کرد: قیمت مرغ یارانه‌ای 2 هزار تومان در نظر گرفته شده است که در صورت کشتار و تحویل مرغ از سوی تشکل‌های توزیع مرغ، تمام نیاز استان را به همین صورت می‌توان تامین کرد.

وی با بیان اینکه انتظار داریم تولید به اندازه نیاز باشد، افزود: همان ‌طور که مرغداران در شرایط خاص از ما انتظار کمک دارند به همان اندازه هم باید نیازمندی‌های استان را تأمین کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در مورد واردات مرغ از خارج از کشور، تصریح کرد: طی دو روز آینده محموله مرغ از کشور ترکیه وارد ایران می‌شود که از اصفهان نیز گروهی برای دریافت سهمیه اصفهان اعزام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش نرخ نهاده سویا به یک‌ هزار و 200 تومان از دو روز گذشته، قیمت مرغ برای مصرف ‌کننده 5 هزار و 200 تومان نرخ‌گذاری شد که با احتساب امتیاز به تولید کنندگان، قیمت 5 هزار و 500 تومان مشخص و نرخ این محصول تک نرخی شد.

انصاری گفت: تاکنون تولید کنندگان اقدام به کشتار نکرده‌اند اما در صورت عدم تمکین به کمیسیون تنظیم بازار برخورد تعزیراتی صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر مرغ 2 هزار تومان حباب قیمت دارد و بهای آن را نباید مصرف کننده بپردازد.

وی در مورد عدم فروش مرغ به نرخ مصوب ادامه داد: فروش مرغ به لحاظ قیمت در سایر استان‌ها از جمله تهران جذابیت فروش دارد و یکی از دلایل آن همین فروش گران‌تر است.

انصاری گفت: ما در ابتدای امر نیاز استان را باید تأمین کنیم و در مراحل بعدی نیز تا مرز صادرات پیش می‌رویم.

وی هم‌چنین اضافه کرد: با تمام جذابیت‌های فروش قیمت مرغ و با مسائل و مشکلات نهاده‌های دامی اما قیمت تمام شده مرغ برای تولید کنندگان بیش از 3 هزار و 700 تومان تعیین نشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان  اظهار کرد: در روز پنج‌شنبه گذشته دو جلسه و در بعد از ظهر همان روز یک جلسه 11 ساعته داشتیم که در تحلیل عادلانه قیمت تمام شده مرغ برای مصرف ‌کننده به قیمت هر کیلو مرغ 5 هزار و 200 تومان در نظر گرفته شد.

وی تاکید کرد: با رعایت جوانب رضایت واحدهای تولیدی استان، مجوز فروش تا سقف 300 تومان مازاد قیمت مصوب را نیز صادر کردیم که اجرایی شدن فروش نرخ جدید آن از دو روز گذشته آغاز شده است.

انصاری اضافه کرد: نرخ 5 هزار و 500 تومان سود مکفی برای تولید کنندگان دارد و در صورتی که با این نرخ عرضه نشود، مجبور به کنترل خروجی‌‌های استان برای خروج مرغ به سایر استان‌ها می‌شویم.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای که برگزار شد متولیان تولید کننده و صنوف قیمت تعیین شده را امضا و قبول کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان  گفت: هنوز با این نرخ مرغ تحویل داده نشده است و احتمال می‌رود بازار فروش در حالت شوک باشد.

وی گفت: از روز شنبه آینده باید مرغ تک نرخی به فروش برسد، اما معتقد هستیم با اعلام نظر کارشناسی سازمان جهاد کشاورزی و تشکل‌های مرغ، قیمت 5 هزار و 500 تومان دارای سود کافی است که اگر این راه‌حل موثر نباشد از راه‌حل دوم تعزیراتی استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول