اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران خبر داد

شناسایی 4 کامیون حامل مرغ قاچاق در مازندران

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: 4 کامیون حامل مرغ در حال خروج از استان مازندران شناسایی شدند که مجوز دامپزشکی نداشتند.

شناسایی 4 کامیون حامل مرغ قاچاق در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، علی اکبر طاهایی در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی مازندران، اظهار داشت: با توجه به تمایل کشور به سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران خارجی مسئولان باید به‌عنوان و انتخاب سرمایه‌گذاران دقت کرد تا فرصت‌سوزی نشود.

وی با بیان اینکه ستاد توسعه کشاورزی دانایی محور باشد، بیان داشت: مسئولان باید از پایان‌نامه‌های دانشجویان در مقطع ارشد و دکترای دانشگاه علوم کشاورزی که ظرفیت آن در استان وجود دارد استفاده کنند تا از این طریق سرمایه‌گذار کار دانشی انجام دهد و هدایت شود.

75 درصد کشت برنج مکانیزه انجام شده است

استاندار مازندران به وضعیت برنج در مازندران اشاره کرد و گفت: با شرایط آب و هوای 10 تا 15 روز در فصل زراعی امسال درو خواهیم داشت و اولین برداشت با موفقیت انجام شد.

وی با بیان اینکه 75 درصد کشت برنج مکانیزه انجام شده است، یادآور شد: 24هزار هکتار برنج تا به حال درو شده که از این تعداد 3 هزار هکتار نشای مجدد و 10 هزار هکتار نیز به کشت رتون اختصاص پیدا کرده است.

10 درصد ضایعات برنج مربوط به کمباین است

طاهایی با بیان اینکه 10 درصد ضایعات برنج مربوط به کمباین است، گفت: تامین کمباین برنج در اولویت اول قرار گیرد.

وی افزود: امسال به دلیل شراط فصل زراعی هجوم برداشت مکانیزه اتفاق افتاد و برداشت مکانیزه از کنترل خارج شده و در تامین ماشین‌های دروگر دچار مشکل شده‌ایم و با توجه به گسترش و توسعه کشت دوم و با توجه به کمبود کمباین فرصت زمانی برای درو کاهش می‌یابد و کشت دوم میسر نمی‌شود.

استاندار مازندران سرانه مصرف مرغ را برای هر فرد را 800 گرم در ماه دانست و گفت: به دلیل ارزان‌تر بودن این پروتئین در مقابل محصولات دیگر باید بیشتر به آن توجه شود و باید یارانه این بخش را مستقیما به تولیدکننده بدهیم و تولیدکننده و مولد را حفظ کنیم.

 قاچاق مرغ از استان مازندران

وی به دادن علوفه دولتی مرغ به کشتارگاه‌ها از طریق تعاونی اشاره کرد و بیان داشت: تعاونی‌ها مدعی آن شدند که مرغداران از این علوفه‌ها استقبال نکردند و این علوفه‌ها را به کشتارگاه‌ها دادند که کشتارگاه‌ها علوفه‌های دولتی را به قیمت آزاد به همان مرغداران در استان فروختند و این کم کاری‌های تعاونی اصل رسالت تعاونی را نقض می‌کند و باید این افراد که از موقعیت خود سوءاستفاده می‌کنند از این تشکل‌ها حذف شوند.

طاهایی به قاچاق مرغ از استان اشاره کرد و گفت: 4 کامیون حامل مرغ در حال خروج از استان مازندران شناسایی شدند که مجوز دامپزشکی نداشتند.

وی تصریح کرد: 2 هزار و 500 تن مرغ به قیمت 4 هزار و 700 تومان در مازندران توزیع شد همچنین 200 تن در اختیار دستگاه‌های دولتی قرار داده شد.

 پرداختی وام‌ به طرح‌ها کند است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مازندران نیز اظهار داشت: از یک میلیارد و 850 میلیون تومان اعتبار 3 هزار و 518 طرح به مبلغ یک میلیارد و 324 میلیون ریال با 5 هزار و 318 نفر اشتغال به بانک معرفی شد که 72 درصد از کل اعتبارات را شامل می‌شود، طرح‌های مصوب بانک 520 طرح با اعتبار بیش از 175 میلیارد تومان است.

رضا عظیمی کل طرح‌های ارائه شده به بانک را 9.5 درصد دانست که از این تعداد 3.5 درصد آن به متقاضیان ستاد کارگروه داده شد.

وی گفت: از ظرفیت نظام مهندسی برای بررسی و پرونده‌سازی این طرح‌ها استفاده شده، تعداد طرح‌های معرفی شده به بانک بالاست اما پرداختی این وام‌ها کند است.

انتهای‌پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول