اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به طور رایگان صورت گرفت

واکسیناسیون 300 هزار راس دام‌ سنگین خراسان رضوی علیه تب‌ برفکی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی از پایان مرحله نخست واکسیناسیون دام‌های سنگین استان در سال جاری علیه بیماری تب برفکی خبر داد و گفت: 300 هزار راس از دام‌های سنگین در این مرحله واکسینه شدند.

واکسیناسیون 300 هزار راس دام‌ سنگین خراسان رضوی علیه تب‌ برفکی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی، ناصر مرگان ازغدی اظهار کرد: در این مرحله حدود 300 هزار راس از دام‌های سنگین استان به طور رایگان زیر پوشش عملیات ایمن‌سازی علیه بیماری تب برفکی قرار گرفتند.

وی رویکرد این مجموعه را در این مرحله بهره‌گیری از توان تمام نیروهای بخش خصوصی و دولتی برای جلوگیری از بروز بیماری دانست و اظهار داشت: در این مرحله و در راستای واگذاری امور تصدی‌گری به بخش خصوصی و از محل طرح توسعه پوشش خدمات بهداشتی-درمانی دام‌های روستایی و عشایری، اجرای 60 درصد عملیات یادشده به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی ضمن تاکید بر نظارت بخش دولتی بر نحوه انجام خدمات توسط اکیپ‌های مایه‌کوب اعلام داشت: طرح مذکور، حدود دو ماه به طول انجامید و برای تسریع و دقت در گزارش‌دهی، انجام عملیات از طریق سامانه اطلاعات جغرافیایی GIS توسط شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌های تابعه صورت پذیرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان خطاب به دامداران اظهار داشت: واکسیناسیون را تنها راه پیشگیری از بیماری نمی‌دانیم و علاوه بر آن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای در نگهداری و حمل و نقل دام‌ها را نیز دارای تاثیرگذاری زیادی می‌دانیم.

وی مجددا تاکید کرد: در راستای پیشگیری از بروز بیماری با توجه به ویروسی بودن آن، دامداران تا حد ممکن از رفت و آمد به دامداری یکدیگر اجتناب ورزیده و محتوای حوضچه‌های ضدعفونی را همه روزه با مواد مناسب پر نموده و از حمل و نقل و خرید و فروش بدون ضابطه هر نوع دام اکیدا خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی با توجه به حساسیت موضوع، از نیروهای انتظامی نیز خواست تا از تردد بدون مجوز دام‌ها در سطح راه‌های استان به طور کامل ممانعت به عمل آورده و موارد تخلف را به دامپزشکی منطقه گزارش کنند تا هماهنگی لازم با مراجع قضایی انجام شود.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول