اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی راور خبر داد

ایمن‌سازی 2500 دام سنگین علیه تب برفکی در راور

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان راور گفت: 2 هزار و 500 رأس دام سنگین در فاز نخست طر‌ح واکسیناسیون تب برفکی در شهرستان راور ایمن‌سازی می‌شوند.

ایمن‌سازی 2500 دام سنگین علیه تب برفکی در راور

احمدرضا انور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در راور اظهار داشت: فاز اول واکسیناسیون و ایمن‌سازی علیه بیماری تب برفکی در 2 هزار و 500 رأس جمعیت دام سنگین از پنجم تیر ماه سال جاری در شهرستان راور آغاز و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان راور در مسیر عبور و مرور دام از استان‌های خراسان جنوبی به مرکز استان کرمان قرار دارد، احتمال خرید و فروش و حمل غیر مجاز انواع دام‌های سبک و سنگین آلوده و ناقل ویروس تب برفکی و سایر عوامل بیماریزا وجود دارد، لذا اهمیت مایه‌کوبی در این شهرستان دوچندان به نظر می‌رسد.

انور گفت: این واکسن برای جلوگیری از بروز و شیوع بیماری کارآیی بسیار خوبی از خود نشان داده است.

وی تصریح کرد: بیماری تب برفکی در صورت عدم پیشگیری می‌تواند خسارت و تلفات زیادی برای دامداران به همراه داشته باشد.

انور بیان داشت: علائم این بیماری متغییر از بروز ناگهانی، تب بالا، ایجاد زخم‌های متعدد در دهان و سم‌ها و گاهی پستان‌ها، عفونت ریوی و مرگ و میر تا بروز خفیف در دام‌های واکسینه با بی‌اشتهایی خفیف و سایر علائم ملایم است.

وی با اشاره به اینکه بهترین راه پیشگیری خودداری از خرید و ورود دام‌های فاقد مجوز حمل دامپزشکی و واکسیناسیون به موقع است، همکاری بیشتر مردم منطقه را با اکیپ‌های واکسیناسیون این‌ شبکه خواستار شد و از دامدران خانگی و سنتی راور خواست تا به شبکه دامپزشکی شهرستان راور برای واکسیناسیون و سم‌پاشی مراجعه کنند.

مایه‌کوبی 120 قلاده سگ علیه بیماری هاری در نرماشیر

معاون شبکه دامپزشکی شهرستان نرماشیر از واکسیناسیون بیش از 120 قلاده سگ از ابتدای امسال در نرماشیر خبر داد.

عبدالرضا صادقی به خبرنگار فارس گفت: از ابتدای امسال بیش از 120 قلاده سگ علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه بیماری هاری یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است، خاطرنشان کرد: در صورت ابتلا به این بیماری و عدم درمان مرگ حتمی است.

معاون شبکه دامپزشکی نرماشیر افزود: واکسیناسیون سگ‌ها رایگان است و سگ‌ها پس از واکسینه شدن قلاده‌گذاری می‌شوند.

صادقی با اشاره به علائم بیماری هاری گفت: دوره کمون یا نهفتگی در سگ و گربه دو تا سه هفته و گاهی چند ماه است و مهم‌ترین علایم تغییر در رفتار و عادات حیوان است به گونه‌ای که حیوان بیش از اندازه به صاحب خود انس می‌گیرد و به گوشه‌ای پناه می‌برد.

وی با اشاره به ماهیت و اهمیت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان که می‌تواند بهداشت عمومی و اقتصاد ملی را تهدید کند، توجه و حساسیت جامعه را خواستار شد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول