اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس فائو عنوان کرد

رضایت فائو از پیشرفت‌های ایران در کنترل تب‌برفکی

خبرگزاری فارس: کارشناس سازمان خواربار و کشاورزی سازمان‌ ملل (F.A.O) گفت: از پیشرفت های ایران در کنترل تب‌برفکی راضی هستیم.

رضایت فائو از پیشرفت‌های ایران در کنترل تب‌برفکی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از دامپزشکی خراسان‌رضوی، کریس بارتلس اظهار داشت: پروژه کنترل تب‌برفکی در ایران یک پروژه سه ساله است که توسط سازمان فائو و با همکاری سازمان دامپزشکی کشور در حال اجراست و این طرح از 1.5 سال پیش آغاز شده است.

وی نتایج اجرای طرح مذکور را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: در نخستین مرحله از سامانه‌های مراقبت و اطلاع‌گیری از روند نفوذ و پیشرفت بیماری شروع کردیم سپس نحوه انتشار بیماری مورد بررسی قرار گرفت.

کارشناس سازمان فائو در مشهد ادامه داد: در برخی موارد نتایج به دست آمده سبب شد تا با همکاری دامپزشکی نسبت به تغییر استراتژی مقابله با تب‌برفکی اقدام کنیم که این تغییرات نیز تاکنون مطلوب بوده است.

بارتلس، برنامه تب‌برفکی ایران را جدا از دیگر کشورهای منطقه ندانست و از دامداران خواست تا با توجه به وضعیت مرزهای کشورهای همسایه نسبت به همکاری کامل با گروه‌های دامپزشکی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی از مرکز بررسی بیماری‌های دامی گلمکان در 45 کیلومتری مشهد نیز به ‌عنوان مرکزی یاد کرد که پس از بهره‌برداری کمک‌های قابل توجهی برای کنترل تب‌برفکی در منطقه خاورمیانه و کشورهای اطراف انجام خواهد داد.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول