اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهرماه 91

فاز نخست کارخانه کود کمپوست کاشان افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت بازیافت پسماندهای کاشان و آران و بیدگل از افتتاح و راه‌اندازی فاز نخست کارخانه کود کمپوست در شهرستان کاشان در مهرماه سال‌جاری خبر داد.

فاز نخست کارخانه کود کمپوست کاشان افتتاح می‌شود

عباس رحمت‌پناه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: با احداث کارخانه کود کمپوست در شهرستان کاشان 80 درصد از هزینه‌های دفن زباله کاهش می‌یابد.

این مسئول افزود: در حال حاضر 70 درصد از ماشین‌آلات کارخانه کود کمپوست خریداری شده و پیگیری برای تملک زمین این کارخانه نیز در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت بازیافت پسماندهای کاشان و آران و بیدگل تصریح کرد: با بهره‌برداری از کارخانه کود کمپوست در شهرستان کاشان روزانه 200 تن زباله بازیافت شده و برای 300 تا 400 نفر نیز فرصت شغلی فراهم می‌شود.

وی کاهش 80 درصدی هزینه دفن زباله در کاشان را یکی از مزایای تأسیس کارخانه کود کمپوست در کاشان اعلام کرد و گفت: با تأسیس کارخانه کمپوست می‌توان سرمایه‌ای که به نام طلای کثیف معروف است را به چرخه زندگی برگرداند و از آن استفاده مجدد داشت.

رحمت‌پناه، با اشاره به اینکه، با اجرای این طرح میزان دفن که حدود 20 درصد زباله است بیان داشت: 80 درصد بقیه زباله‌ها شامل مواد بازیافتی، پسماندهای خشک، مواد قابل تبدیل به کود آلی و پسماندهای تر نیز پس از جداسازی به چرخه تولید بازگردانده می‌شوند.

مدیر عامل شرکت بازیافت پسماندهای کاشان و آران و بیدگل همچنین اذعان داشت: در صورت تملک زمین، سایت پردازش در فاز نخست این پروژه تا اول مهرماه سال‌جاری آماده بهره‌برداری می‌شود.

این مسئول متذکر شد: کارخانه کود کمپوست با همکاری بخش خصوصی و شرکت بازیافت پسماندهای کاشان و آران و بیدگل و با مشارکت شهرداری‌های کاشان، قمصر، آران و بیدگل، ابوزیدآباد، نوش‌آباد و سفیدشهر تأسیس می‌شود.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول