اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

مشکل کمبود کود شیمیایی رفع می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: از آغاز نیمه دوم اردیبهشت مشکل کمبود کود شیمیایی در استان رفع می‌شود.

مشکل کمبود کود شیمیایی رفع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، ایوب ایرانی‌فام عصر امروز در جلسه کارگروه کشاورزی مراغه افزود: کمبود کود شیمیایی در استان موجب کاهش تولید محصولات زراعی شده است.

وی با بیان اینکه سهمیه کود شیمیایی استان 113 هزار تن است، افزود: با گذشت هفت ماه از سال زراعی 50 درصد کود مورد نیاز کشاورزی استان تامین شده است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی در ادامه کشمکش بین وزارت جهاد کشاورزی و پتروشیمی را عامل کمبود کود شیمیایی اعلام کرد و گفت: برای آذربایجان‌شرقی 106 هزار تن سهمیه کود در نظر گرفته شده است.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز از کمبود کود شیمیایی بخش کشاورزی در مراغه گلایه کرد و خواستار رفع این مشکل شد.

منصور صادقی‌اصل، از شناسایی 20 هزار هکتار زمین ملی برای توسعه کشاورزی در مراغه خبر داد و افزود: با احیای این اراضی برای 500 نفر زمینه اشتغال مستقیم فراهم شده و شغل 560 نفر نیز در روستاهای تثبیت می‌شود.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود از دیگر فواید توسعه کشاورزی و رونق روزافزون آن در استان را ایجاد اشتغال و کسب درآمد مناسب برای همه روستاییان فاقد شغل و وسیله تامین معیشت برشمرد.

صادقی‌اصل گفت: نواحی روستایی به ویژه از طریق تولیدات کشاورزی و صنایع‌دستی نقش مهمی در اقتصاد ملی دارند، رشد بالای بخش کشاورزی در سال‌های اخیر نشان‌دهنده وجود ظرفیت‌های بالقوه زیاد این بخش برای افزایش تولید و توسعه بیشتر است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول