اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد خبر داد:

توزیع 2500 تن کود شیمیایی در عنبرآباد

خبرگزاری فارس: مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد گفت: 2 هزار و 500 تن انواع کود شیمیایی میان کشاورزان شهرستان قلعه‌گنج توزیع شده است.

توزیع 2500 تن کود شیمیایی در عنبرآباد

عنایت سالاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در عنبرآباد با اشاره به عملکرد بخش باغبانی اداره جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد اظهار داشت: 60 درصد از گلخانه‌داران برای دریافت تسهیلات بانکی در راستای ترمیم سازه و اصلاح سیستم گرمایشی و سرمایشی معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به معرفی گلخانه‌داران برای دریافت سوخت افزود: پروانه گلخانه‌داران در سطح 139 هکتار تمدید شده است.

سالاری تصریح کرد: مکان‌یابی برای طرح اصلاح، احیا و ارتقا کیفیت میوه مرکبات و همچنین طرح زیتون در راستای اصلاح و تغذیه آن انجام گرفته است.همچنین 15 مورد برای دریافت تسهیلات بانکی برای احداث گلخانه به بانک معرفی شده‌اند.

وی تأمین و توزیع 2 هزار و 500 تن انواع کود شیمیایی را از جمله فعالیت‌های بخش زراعت ذکر کرد و ابراز داشت: بر کاشت 200 هکتار ذرت دانه‌ای و تأمین نهاده‌های مربوطه مانند بذر مناسب و کودهای مورد نیاز توسط این بخش نظارت کافی صورت گرفته است.

سالاری بیان داشت: طرح استمرار سیب‌زمینی در سطح یک هزار و 300 هکتار و طرح استمرار پیاز در سطح یک هزار و 200 هکتار اجرا شده است.

وی با اشاره به تأمین بذر و نهاده‌های مورد نیاز اجرای طرح گندم در سطح یک هزار و 500 هکتار گفت: قرارداد کشت عملیات بهبود کاشت، داشت و برداشت گندم در سطح یک هزار و 180 هکتار با شرکت پیمانکار منعقد شده است.

سالاری عنوان کرد: همچنین طرح افزایش تولید دانه‌های روغنی در سطح 110 هکتار با کاشت دانه‌های روغنی کلزا اجرا شده است.

وی اذعان داشت: 75 میلیون ریال اعتبار تخصصی در قالب افزایش تولید محصولات زراعی و 30 میلیون ریال برای طرح افزایش تولید گندم به شهرستان اختصاص داده شده است.توسعه کشت نیز با دستگاه‌های NOTILLEG و خاک‌ورزی مرکب در راستای حفظ منابع آب در سطح 100 هکتار انجام گرفته است.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول