اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذربایان غربی انجام شد

کشف 768 هزار کیلوگرم کود شیمیایی قاچاق

خبرگزاری فارس: معاون بازرسی و نظارت سازمان بازرگانی آذربایجان غربی گفت: 768 هزار کیلوگرم کود شیمیایی قاچاق در دو ماه اخیر در آذربایجان غربی کشف و ضبط شده است.

کشف 768 هزار کیلوگرم کود شیمیایی قاچاق

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سلیمان علیزاده ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت بازار و نظارت بر آن اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال اقدامات مناسبی در راستای کنترل قیمت‌ها و نظارت دقیق بر بازار صورت می‌گیرد.

وی افزود: تشدید بازرسی و نظارت با هدف کنترل بازار در ایام پایانی سال را ضروری است و بازرسان اصناف علاوه بر کنترل و نظارت دقیق واحدهای صنفی تمرکز خاصی روی واحدهای صنفی که اقلام پر‌مصرف شب عید را عرضه می‌کنند، دارند.

علیزاده در ادامه از کشف بیش از یک‌هزار و 200 تن کود شیمیایی در دو ماه اخیر در استان خبر داد و گفت: در راستای جلوگیری از عرضه خارج از شبکه و قاچاق کود شیمیایی، 436 هزار و 250 کیلوگرم کود شیمیایی به ارزش 598 میلیون ریال به علت تخلفات عرضه خارج از شبکه، تقلب و گرانفروشی کشف و ضبط شده است.

این مسئول ادامه داد: طی این مدت 768 هزار و 150 کیلوگرم کود شیمیایی به ارزش 990 میلیون ریال نیز با عنوان قاچاق کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به جزئیات این تخلفات تصریح کرد: کالاهای یاد شده در انبارهای شهرستان‌های ارومیه، بوکان، شوط و میاندوآب به صورت مخفی نگهداری می‌شد که توسط بازرسان مورد بازرسی قرار گرفته و کالاهای موجود کشف و ضبط شدند و با متخلفان نیز برابر قانون برخورد صورت می‌گیرد.

علیزاده اضافه کرد: پرونده متخلفان برای رسیدگی و صدور حکم به اداره تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

وی در ادامه از تخلف 500 میلیون ریالی سیلوی نقده خبر داد و بیان کرد: در پی بازرسی‌های مستمر از سیلوها و کارخانجات آردسازی نقده یک سیلو به علت اخفا و امتناع از عرضه یک میلیون و 400 هزار کیلوگرم گندم به عنوان متخلف شناسایی شد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان بازرگانی آذربایجان غربی کرد: پرونده تخلف یاد شده با طی مراحل قانونی برای صدور رای و اقدامات نهایی به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان نقده ارجاع شده است و با متخلفان این پرونده بر اساس مقررات و قوانین برخورد جدی می‌شود.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول