اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر مشهد:

باید واسطه‌های بازارهای ارزاق عمومی را از بین ببریم

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با توجه به اوضاع اقتصادی باید تلاش کنیم تا واسطه‌ها را از بازارهای ارزاق عمومی برداریم تا مردم در ماه مبارک بتوانند اقلام مورد نیاز خود را خریداری کنند.

باید واسطه‌های بازارهای ارزاق عمومی را از بین ببریم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عباس شیرمحمدی ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار همایش شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در این زمینه تاسیس بازارها و میادین میوه و تره‌بار اقدام بسیار مناسبی بود.

وی در این راستا تصریح کرد: با توجه به اینکه همچنان قیمت تمام شده در مزرعه با قیمتی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد بسیار متفاوت است این بازارها توانسته‌اند تا حدودی این مشکل را حل کرده‌اند.

شیرمحمدی با اشاره به اینکه حتی این بازارها نیز در برخی از موارد از دخالت‌های واسطه‌ها رنج می‌برند، تاکید کرد: باید برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه انجام دهیم که به مرحله اجرا دربیاید و بر آنها نظارت کنیم.

در ادامه سید کمال سرویها نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اهداف ساماندهی این بازارها خاطرنشان کرد: با اینکه اخیرا به اهدافی که برای دایر کردن این بازارها داریم نزدیک می‌شویم باید یک نظارت درست بر انجام کار این بازارها داشته باشیم تا بتوانیم اعتماد مردم را جلب کنیم.

در ادامه سید اسماعیل مفیدی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور اداری شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به فعالیت‌های شهرداری و شورا برای ساماندهی میادین تره‌بار و ارزاق عمومی اظهار کرد: در بخش میادین میوه و تره‌بار از منبع درآمدهای آن ما سودی را در نظر نمی‌گیریم تا تره‌بار و سایر اقلام برای عموم ارزان تمام شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این سازمان‌ها باید خودکفا باشند ادامه داد: شهرداری و شورا قصد دارد در شرایط موجود کمک حال مردم باشد ولی زیان این بازارها نیز نباید افزایش پیدا کند.

در این راستا سید محمد پژمان شهردار مشهد اظهار کرد: این بازارها با انگیزه توسعه رفاه مردم تاسیس شده‌اند و در بخش ارزاق هم به این خواسته رسیده‌ایم زیرا این اقلام از خود تولیدکننده به محل توزیع می‌آیند و 10 درصد هم تخفیف در این اقلام داریم.

وی ادامه داد: این مشکلات به وجود آمده در بازارها بیشتر در بخش میوه است و حل کردن این مشکل که قیمت عرضه در مزرعه و در شهر اختلافات فاحش دارد از مشکلاتی است که وزارت کشاورزی باید آن را حل کند.

شهردار مشهد در ادامه با اشاره به اینکه برداشتن واسطه‌ها از بازار و ایجاد رابطه بین تولیدکننده و مصرف‌کننده کار بسیار سختی است، اظهار کرد: این در واقع شکل آرمانی اقتصاد است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول