اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

خرید بی‌دغدغه در بازارهای میوه و تره‌بار

خبرگزاری فارس: در روزگاری نه چندان دور اهالی برای خرید میوه و سبزیجات فقط میوه‌فروش محل را می‌شناختند، اما زندگی مدرن امکانات جدیدی هم برای خرید میوه و تره‌بار در اختیار مردم تهران قرار داده است.

خرید بی‌دغدغه در بازارهای میوه و تره‌بار

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، این روزها خرید اقلام مورد نیاز سفره افطاری و سحری به یکی از دغدغه‌های خانم‌های کدبانو تبدیل شده است. شاید روزگاری نه چندان دور اهالی برای خرید میوه و سبزیجات فقط میوه‌فروش محل را می‌شناختند اما حالا زندگی مدرن امکانات جدیدی هم برای خرید میوه و تره‌بار در اختیار مردم تهران قرار داده است.

ایجاد میدان‌های میوه و تره‌بار این فرصت را به شهروندان داده تا نیازهای روزانه خود را با قیمت مناسب تهیه کنند. منطقه ما پنج بازار میوه و تره‌بار و چندین بازار محلی در خود جای داده است و شهروندان هر روز حداقل به یکی از این بازارها سری می‌زنند. شما می‌توانید نزدیک‌ترین بازار به محل سکونت‌تان را انتخاب کنید تا وقت و انرژی کمتری برای خرید صرف کنید.

خرید متمرکز

یکی از ویژگی‌های میادین بازار میوه و تره‌بار این است که از تمام گروه‌های غذایی می‌توانید در این میادین پیدا کنید. توجه داشته باشید در ماه مبارک رمضان استفاده از پنج گروه اصلی غذایی ضروری است و باید در هر وعده غذایی از تمامی گروه‌های غذایی استفاده شود. برای انتخاب بهتر اجناس مورد نیاز در ماه مبارک رمضان بهتر است به چند توصیه توجه کنید تا در این روزها با مشکلی مواجه نشوید.

بیشتر سعی کنید از غلات سبوس‌دار که ارزش غذایی بیشتری دارند استفاده کنید. به جای استفاده از رشته و آرد برنج در آش و سوپ بهتر است از غلات سبوس‌داری مانند بلغور گندم، جو، جوانه گندم، آرد ذرت و ... استفاده کنید. این مواد ضمن آنکه ارزش غذایی بیشتر و طعم و مزه بهتری دارند، دارای ویتامین گروه B نیز هستند.

سبزیجات بعداز غلات واجب‌ترین مواد غذایی هستند و در ماه رمضان ضرورت استفاده از آنها افزایش می‌یابد.

چراکه غیر از وجود ویتامین‌های مختلف، سبزیجات آب را در خود نگه می‌دارند و مصرف مقادیر مناسبی از آن باعث می‌شود کمتر احساس تشنگی کنید و همچنین مصرف سبزیجات باعث کاهش چربی خون در افراد می‌شود و افرادی که وزن بالایی دارند مصرف مقداری از سبزیجات باعث می‌شود احساس سیری داشته باشند و وعده‌های کم کالری با قدرت سیرکنندگی بالا مصرف کنند که با این شیوه تا پایان ماه رمضان می‌توانند وزن خود را کاهش دهند.

مصرف حبوبات علاوه بر داشتن فیبرهای غذایی حس سیری بیشتری ایجاد می‌کند. مصرف گوشت در یک وعده غذایی در ماه رمضان ضروری است.

مغزها و دانه‌ها یکی از باارزش‌ترین مواد غذایی هستند. این مواد چربی مناسب و بسیار خوبی دارند و به کاهش چربی خون کمک می‌کنند. به افرادی که دارای فشار خون، چربی خون و دیابت هستند کمک می‌کند راحت‌تر روزه بگیرند و به‌دلیل حجم کمی که دارند به سالمندان کمک می‌کند انرژی‌شان را تکمیل کنند.

مصرف ماست در سحر یکی از توصیه‌های جدی است اما بهتر است از دوغ خیلی کم استفاده کنید.

سعی کنید بعد از افطار و قبل از خواب از میوه‌ها به‌ویژه میوه‌های آبدار به میزان زیاد استفاده کنید.

راهنمای خرید از میادین میوه و تره‌بار

نزدیک‌ترین بازار روز به محل زندگی خود را انتخاب کنید و حتی‌الامکان قبل از ظهر به میادین میوه و تره‌بار بروید تا اجناس تازه‌تر و بهتری را بخرید و قدرت انتخاب داشته باشید.

همیشه کمتر از نیاز خود سفارش دهید زیرا چه بخواهید و چه نخواهید غرفه‌داران بیشتر از آنچه به زبان می‌آورید به شما جنس تحویل می‌دهند و اگر بیشتر از نیازتان باشد ناخودآگاه آنها را دور می‌ریزید و در واقع اسراف کرده‌اید و هم پولتان را دور ریخته‌اید.

اگر هنگام خرید به سراغ سبزی خردشده، آبلیمو و آبغوره خانگی می‌روید بیشتر دقت کنید و از سلامت آنها مطمئن شوید.

قبل از خرید قیمت اجناس مورد نیاز خود را محاسبه کنید و هنگام مراجعه به صندوق از صندوق‌دار بخواهید به اندازه پول شما جنس تحویل‌تان دهد تا با سنگینی بیش از حد بار مواجه نشوید.

قبل از مراجعه به میادین میوه و تره‌بار فهرست خرید را در منزل تهیه کنید تا در آن شلوغی و ازدحام و تنوع اجناس راحت‌تر خرید کنید.

ساعت خرید از بازارهای میوه و تره‌بار

در ماه مبارک رمضان، بر تعداد مراجعه‌کنندگان به میادین میوه و تره‌بار افزوده می‌شود. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که ساعت کار بازارهای میوه و تره‌بار کاملا مشخص است و مدیران این بازارها هم در این زمینه بسیار دقیق عمل می‌کنند. بنابراین شما نمی‌توانید هر زمانی که مایل بودید برای خرید به بازار میوه و تره‌بار بروید. درهای میادین میوه و تره‌بار در ماه مبارک رمضان صبح‌ها از ساعت 8:30 تا 13 و بعدازظهرها از ساعت 15 تا 19 به روی شهروندان باز است. همچنین جمعه‌ها نیز از ساعت 8:30 تا 13 بازارهای میوه و تره‌بار فعال هستند.

بازار میوه و تره‌بار چشمه‌علی

با توجه به جمعیت محله صفائیه - چشمه‌علی یکی از درخواست‌های مکرر اهالی محله راه‌اندازی بازار میوه و تره‌بار در این محله است. با درخواست شورایاری محله و پیگیری‌های صورت گرفته، مدتی پیش توسط شهرداری ناحیه یک ملکی در خیابان سرگرد محمدی، کوچه شهید یونس میرزایی خریداری شد که بهترین موقعیت را برای احداث بازار میوه و تره‌بار دارد.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول