اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار دماوند:

دماوند صاحب میدان میوه و تره‏بار می‏شود

خبرگزاری فارس: شهردار دماوند از احداث میدان میوه و تره‏بار تا پایان سال جاری به عنوان یکی از اولویت‏های این شهر خبر داد.

دماوند صاحب میدان میوه و تره‏بار می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، شهرستان دماوند به عنوان یکی از قطب‏های تولید محصولات کشاورزی باغی و زراعی در استان تهران و حتی کشور شمرده می‏شود؛ اما این شهر با وجود این توان و مزیت قابل ملاحظه در تولید محصولی ارزشمند مانند سیب درختی به عنوان یک برند بین‏المللی، فاقد میدان میوه و تره‏بار است.

تحقیقات مختلف اقتصادی و اجتماعی نشان می‏دهد که میادین میوه و تره‏بار نقشی بارز در تنظیم بازار و تعدیل بهای محصولات زراعی ایفا می‏کنند.

در واقع، این میادین از سویی نقشی حمایتی به عنوان بازاری برای محصولات کشاورزی نسبت به تولیدکنندگان داشته و از طرف دیگر، سبب تعادل قیمت‏های عرضه محصولات برای مصرف‏کنندگان می‏شوند.

شهردار دماوند در این رابطه در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: نیازی اساسی برای شهر دماوند که پس از سال‏ها در بودجه سال 91 پیش‏بینی شد، احداث میدان میوه و تره‏بار است.

مرتضی همتی ادامه داد: با توجه به توانمندی‏های کشاورزی موجود در شهرستان دماوند، میدان میوه و تره‏بار یکی از خواسته‏ها و نیازهای اساسی مردم است که سال‏ها انتظار آن را کشیده‏اند.

وی اضافه کرد: فعالیت میدان میوه و تره‏بار سبب می‏شود تا در شرایط رقابتی، محصولات با قیمتی مناسب و با کیفیتی مطلوب عرضه شده و از این روش، منافع تولیدکنندگان و مصرف‏کنندگان به شکل بهتری تأمین ‏شود.

همتی هدف از ایجاد تسهیلات لازم در امر تهیه و توزیع فرآورده‏های کشاورزی در میادین میوه و تره‏بار را حمایت از تولید‏کنندگان و مصرف‏کنندگان شهرستان دماوند خواند.

شهردار دماوند تصریح کرد: آنچه درباره احداث یک میدان میوه و تره‏بار در توان و اعتبارات محدود شهرداری می‏گنجد، ساخت مستحدثاتی محدود با سازه‏هایی پیش‏ساخته است تا بخشی از نیاز مردم تأمین شود.

شهردار دماوند افزود: برای توسعه و اجرای طرحی بهتر در این حوزه باید از سرمایه‏گذاران بخش خصوصی که بضاعتی در این رابطه داشته باشد، استفاده کرد.

انتهای پیام/ل20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول