اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سراوان تاکید کرد

استفاده از توانمندی خیرین برای رفع محرومیت‌های اجتماعی

خبرگزاری فارس: فرماندار سراوان گفت: با استفاده از توانمندی خیرین برای رفع محرومیت و کاهش مشکلات و آلام اجتماعی باید تلاش کنیم.

استفاده از توانمندی خیرین برای رفع محرومیت‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمداکبر چاکرزهی ظهر امروز در گردهمایی زکات شهرستان سراوان اظهار داشت: دین مبین اسلام تمام جوانب و زمینه زندگی و معیشت انسان‌ها را در نظر گرفته است و آیات و احادیث فراوانی درباره زکات یعنی نوعی مالیات بر درآمد و تولیدات از نگاه و منظر اسلام وجود دارد.

وی افزود: زکات زمینه‌ساز نزول رحمت الهی،‌ معامله مستقیم با رب‌العالمین است و هدف دین مبین اسلام حمایت از محرومان، نیازمندان، یتیمان، بیماران، از کارافتادگان و بی‌سرپرستان جامعه می‌باشد.

فرماندار سراوان بیان داشت: دین اسلام توجه خاصی با این مسئله نسبت به کاهش فاصله طبقاتی اجتماع دارد و تأکید کرده همه مسلمانان مکلف به پرداخت زکات هستند.

چاکرزهی همچنین ادامه داد: نباید هیچ فردی در جامعه اسلامی فقیر بماند و آنچه مهم است ریشه‌کنی فقر از جامعه و تقویت اخوت و برادری بین مردم است.

وی ساماندهی زکات در شهرستان سراوان را یکی از اولویت‌های مهم دانست و گفت: با استفاده از توانمندی خیرین شهرستان برای رفع محرومیت و کاهش مشکلات و آلام اجتماعی تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان امام جمعه شهرستان سراوان نیز در این گردهمایی با بهره‌گیری از آیات و احادیثی که در ارتباط با زکات بیان شده و اهمیت زکات در جامعه گفت: زکات موجب می‌شود زکات‌دهنده در مقابل همه مشکلات زندگی بیمه باشد.

امام جمعه مسجد جامع صدیق اکبر سراوان هم در این جلسه با بیان این مطلب که باید با درک درست فلسفه احکام دین مبین اسلام در زمینه تعالی جامعه اسلامی تلاش کنیم، اظهار داشت: مسئله زکات را نباید تک بعدی نگاه کنیم چرا رسالت زکات فقط فقرزدایی نیست و زکات یک عبادت محض است که خدا بر بندگان خود واجب نموده و خدا کسانی را که زکات پرداخت نمی‌کنند مورد مؤاخذه قرار می‌دهد.

مولوی محمد صدیق حقانی همچنین مسئله زکات را از بعد اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی تبیین کرد و افزود: اقتصاد اسلامی بر مبنای تعاون است.

* زکات یک مدل مالیات اسلامی است

مدیرکل کمیته امداد سیستان‌وبلوچستان نیز در ادامه گفت: زکات یک مدل مالیات اسلامی است و راهبردی برای پیشبرد و اهداف و عمران و آبادانی یک جامعه اسلامی است.

محسن مسعودیان‌راد افزود: یکی از برنامه‌های محوری کمیته امداد توجه به مسئله اشتغال است که در این راستا در سال گذشته، 10 هزار مورد طرح اشتغال در سطح استان اجرا شده است.

وی همچنین بیان داشت: هدف اصلی ما فرهنگ‌سازی این سنت حسنه و فریضه الهی است که اولویت امر زکات درآمدها و مصرف برای محرومان و فقرا است.

مدیرکل کمیته امداد سیستان‌وبلوچستان مددجویان کل این شهرستان را 7.5 درصد کل مددجویان استان اعلام کرد.

مسعودیان‌راد بیان کرد: در سال گذشته، 800 میلیارد ریال جمع‌آوری شده و به نیازمندان در زمینه‌های مختلف کمک شده است.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول