اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان‌وبلوچستان خبر داد

ابلاغ 327 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی، مبلغ 327 میلیارد تومان از محل بنگاه‌های زودبازده کارآفرین برای ایجاد شغل در سیستان‌وبلوچستان ابلاغ شده است.

ابلاغ 327 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال سیستان‌وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی‌محمد آزاد ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری در استانداری سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: با توجه به جدیت دولت و مسئولان استان برای ایجاد اشتغال پایدار، برای سال‌جاری از سوی شورای عالی اشتغال، ایجاد تعداد 44 هزار و 652 فرصت شغلی در سیستان‌وبلوچستان در نظر گرفته شده که از ابتدای امسال تاکنون بیش از 5 هزار شغل توسط دستگاه‌های اجرایی در استان ایجاد شده است.

وی همچنین پرداخت تسهیلات برای مشاغل خانگی و کسب و کار خرد در استان را خوب ارزیابی کرد و افزود: از مجموع 94 میلیارد تومان منابع مربوط به پرداخت تسهیلات در این زمینه، بیش از 58 میلیارد تومان به متقاضیان این بخش پرداخت شده که ایجاد 14 هزار و 548 شغل را به دنبال داشته است.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه ایجاد شغل برای خانواده‌ها تاثیر قابل توجهی در رشد اقتصادی و معیشتی آنها دارد، بیان کرد: از 42 میلیارد تومان اعتبار مربوط به مشاغل خرد بیش از 23 میلیارد تومان توسط بانک‌های عامل پرداخت شده که 3 هزار و 154 شغل را برای خانواده‌های متقاضی ایجاد کرده است.

آزاد همچنین از اختصاص حدود 300 میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال در این بخش سخن گفت و بیان داشت: 400 هزار هکتار زمین قابل کشت در استان وجود دارد که حدود 250 هزار هکتار از آن مورد استفاده قرار گرفته است و 150 هزار هکتار زمین دیگر قابل کشت در استان وجود دارد که فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی و دیگر افراد جویای شغل می‌توانند از تسهیلات هفت درصد برای ایجاد انواع طرح‌های کشاورزی استفاده کنند.

وی با تشریح ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان برای تولید انواع محصولات کشاورزی و دیگر تولیدات دامی و شیلاتی گفت: اولویت واگذاری زمین برای فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی است که متقاضیان می‌توانند با تاسیس شرکت‌های سهامی زراعی و شرکت‌های تعاونی از این امکان برای احداث طرح‌های زراعی، باغداری، پرورش دام و طیور، طرح‌های شیلاتی و پرورش آبزیان و ایجاد صنایع تبدیلی بهره گیرند.

استاندار سیستان‌وبلوچستان بر شناسایی ظرفیت‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری استان تاکید کرد و همکاری دستگاه‌های متولی و بانک‌های عامل را در ایجاد زمینه اشتغال و رفع نیازهای استان را در همه بخش‌ها خواستار شد.

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری سیستان‌وبلوچستان هم در این جلسه، مجموع اعتبارات بنگاه‌های زودبازده کارآفرین را یک هزار و 387 میلیارد و 100 میلیون تومان عنوان کرد.

محمد عرب‌کنگان با تاکید بر پرداخت تعهدات بانک‌های عامل استان به تشریح آخرین وضعیت پرداختی بانک‌های عامل و اعتبارات توزیع شده بنگاه‌های زودبازده کارآفرین پرداخت.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول