اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان:

بانک‌ها در ارائه تسهیلات خود اشتغالی فعالانه‌تر عمل کنند

خبرگزاری فارس: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: برخی از بانک‌ها در حوزه پرداخت تسهیلات بانکی ضعیف عمل می‌کنند که لازم است در خصوص خود اشتغالی و تسهیلات بخش مشاغل خانگی بانک‌ها فعالانه‌تر عمل کنند.

بانک‌ها در ارائه تسهیلات خود اشتغالی فعالانه‌تر عمل کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلام‌علی قادری ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان که با محوریت بانک‌های عامل و ارائه تسهیلات تشکیل شد، با اشاره به پیگیری مصوبات جلسه گذشته و تصمیم‌گیری در مورد اعتبارات تخصیص یافته در بخش مشاغل خانگی اظهار کرد: بانک‌های عامل باید طی مصوبه جلسات گذشته برای پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی وحدت رویه داشته باشند و جهت اخذ ضمانت‌ها از مجریان طرح اشتغال خانگی ظرف مدت یک هفته استعلام و نتیجه را به دبیرخانه کارگروه اشتغال استان اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه کار گروه اشتغال طی دو مرحله ابلاغی در استان تشکیل شده است، افزود: در سال گذشته با توجه به ساماندهی و پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی، 56 هزار و 366 مجوز مشاغل خانگی در استان صادر و تسهیلات آن پرداخت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان همچنین از خودکفایی مشاغل خانگی در ادارات بهزیستی و بنیاد شهید استان خبر داد و گفت: این دو دستگاه برای مشاغل خانگی از این پس خود مجوز صادر می‌کنند.

وی با تاکید به اینکه برخی از بانک‌ها در حوزه پرداخت تسهیلات ضعیف عمل می‌کنند، گفت: باید در خصوص خود اشتغالی و تسهیلات بخش مشاغل خانگی بانک‌ها فعالانه‌تر عمل کنند.

قادری همچنین با اشاره به اینکه منابع بانکی در استان کم است، افزود: یک‌هزار و 600 میلیارد تومان برای کارگروه اشتغال مصوب شده بود که یک‌هزار و 300 میلیارد تومان آن پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه 2 میلیارد و 987 میلیارد تومان سهم اصفهان از منابع بانکی است، ادامه داد: توزیع بانکی منابع در سال 91 جهت پرداخت تسهیلات به طرح‌های نیمه‌تمام مصوب است و اقداماتی برای بررسی جدید و سرمایه در گردش استان در دست بررسی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با تاکید به اینکه لزوم ایجاد اشتغال در واحدهای صنعتی باید از سوی ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی صورت گیرد، گفت: 9 هزار و 398 واحد صنعتی در اصفهان داریم که در آنها زیر 10 نفر، 10 تا 50 نفر و 50 نفر به بالا مشغول به کار هستند.

قادری ادامه داد: طبق قانون کار در حال حاضر تنها 700 هزار نفر اکنون مشغول به کار هستند.

وی همچنین گفت: 250 واحد صنعتی در استان داریم که 20 واحد آنها در وضعیت بحرانی قرار دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه در بخش مشاغل خانگی صدور تسهیلات بانکی  ساماندهی شده است، افزود: 56 هزار و 366  نفر مجوز مشاغل خانگی در سطح استان دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: وضعیت استان اصفهان در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی در مقایسه با سایر استان‌ها در رتبه 13 است و این در حالی است که استانی همچون گیلان صد درصد این مقدار را دریافت اما استان اصفهان 69.29 اعتبارات ابلاغی سال 90 به بانک‌های عامل استان را دریافت داشته است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول