اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بهشهر:

اراضی کوهستانی بهشهر به سمت اشتغال پایدار هدایت می‌شوند

خبرگزاری فارس: فرماندار بهشهر گفت: اراضی شیب‌دار بخش کوهستانی بهشهر دارای قابلیت‌های ویژه‌ای برای کشت انواع گیاهان سیاه‌ریشه و دارویی هستند که با برنامه‌ریزی کارگروه کشاورزی، به سمت ایجاد اشتغال پایدار هدایت می‌شوند.

اراضی کوهستانی بهشهر به سمت اشتغال پایدار هدایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، محمدرضا البرزی پیش‌ازظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال این شهرستان با بیان اینکه در بخش کوهستانی و یانه‌سر بهشهر اراضی مستعدی برای توسعه بخش کشاورزی داریم که توجه چندانی به آنها نمی‌شود، اظهار کرد: ترویج کشاورزی در اراضی شیب‌دار بخش یانه‌سر با توجه به ظرفیت‌های موجود آغاز شده که نمونه‌هایی از آن را در پرورش گل محمدی و گل گاوزبان داریم.

وی افزود: برای افزایش ضریب ماندگاری جوانان در روستاها و برای داشتن روستایی بانشاط، به ایجاد فرصت‌های اشتغالزایی و حمایت از طرح‌های پایدار می‌اندیشیم.

رئیس کارگروه توسعه کشاورزی بهشهر با اشاره به موقعیت جغرافیایی بخش یانه‌سر، ادامه داد: در آب و هوای مطبوع یانه‌سر، درختان سیاه ریشه، انواع هلو، گردو، گلابی همچنین گیاهان دارویی به خوبی رشد می‌کنند و صرفه اقتصادی قابل توجهی هم دارند.

فرماندار بهشهر با بیان اینکه دولت در بخش توسعه کشاورزی تسهیلات خوبی را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد، گفت: تثبیت مشاغل از ایجاد مشاغل سخت‌تر و مهم‌تر است و باید توجه و اطمینان داشته باشیم شغلی هم که می‌خواهیم ایجاد کنیم جزو مشاغلی هستند که پایدار می‌مانند.

البرزی در پایان سخنان خود، گفت: زمین‌هایی که برای کشت داروهای گیاهی در نظر گرفته می‌شوند، اگر بیش از دو هکتار باشند نیاز به مجوز از سازمان‌های ذی‌ربط مانند جهادکشاورزی و تعاون روستایی دارند.

به گزارش فارس، 58 نوع گیاه دارویی در بخش یانه‌سر بهشهر شناسایی شدند.

انتهای‌پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول