اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ماه رمضان صورت می‌گیرد

اطعام‌ 100 هزار نفر از محرومان و ایتام در استان همدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان از اطعام‌دهی به 100 هزار نفر از محرومان و ایتام استان همدان در ماه رمضان خبر داد.

اطعام‌ 100 هزار نفر از محرومان و ایتام در استان همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مهدی فضلی ظهر امروز در همایش مبلغان استان همدان، با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) از جمله تفکرات و نظرات امام (ره) بود که در شرایط خاص بعد از انقلاب اسلامی شکل گرفت، اظهار کرد: کمیته امداد امام به عنوان بزرگ‌ترین سازمان حمایتی کشور است که در سطح کشور 4.5 میلیون نفر از افراد نیازمند را زیر پوشش خود دارد.

وی با بیان اینکه حدود 7 میلیون نفر از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: در استان همدان حدود 100 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند و 170 هزار نفر نیز از خدمات موردی این دستگاه بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان، اعتمادسازی و مشارکت‌های مردمی در زمینه‌های فرهنگی، احداث مسکن، بحث درمان، پرداخت‌ مستمری و وام‌های قرض‌الحسنه و اشتغالزایی را از جمله سرفصل‌های اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره) برشمرد.

وی با اشاره به رسالت ایجاد اشتغال با بهره‌گیری از رهنمودهای دینی در کمیته امداد امام خمینی (ره)، خاطرنشان کرد: در سال گذشته 2 میلیون شغل در کشور توسط کمیته امداد ایجاد شد که بیش از 14 هزار مورد از این تعداد توسط کمیته امداد استان همدان محقق شده است.

فضلی با اشاره به دو امر توانمندسازی فرهنگی و شغلی در جامعه، تصریح کرد: در سال گذشته قریب به یک‌هزار میلیارد ریال خدمت در استان به محرومان و نیازمندان استان از طریق کمیته امداد استان پرداخت شده است.

وی عنایات و مساعدت‌های مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال، کمک‌های دولتی، درآمدهای اختصاصی و کمک‌های مردمی را از جمله منابع تأمین مالی کمیته امداد برشمرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان خطاب به روحانیون حاضر در جلسه، تأکید بر احیای سنت‌های نیکویی چون زکات و صدقه را خواستار شد و بر لزوم توجه مردمی به این مهم در راستای کمک به محرومان جامعه صحه گذاشت.

وی خواستار توجه روحانیون در منبرهای ماه رمضان در راستای بیان مبانی فقهی و احکام زکات شد و بر لزوم بیان نحوه هزینه‌کرد زکات و هدفمندی این مهم در کمیته امداد امام خمینی (ره) صحه گذاشت.

فضلی با اشاره به فرهنگ احیای زکات در استان همدان و با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 5.5 میلیارد تومان زکات از مردم جمع‌آوری شد، از روحانیت حاضر در جلسه خواستار تشویق مردم در راستای  توجه بیشتر به این مهم شد.

وی در پایان با اشاره به ماه مبارک رمضان، از اطعام‌دهی 100 هزار نفر از محرومان و ایتام استان همدان توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد و خواستار مشارکت مردمی در این امر مهم و دینی شد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول