اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی بهشهر:

حدود 18هزار شغل در بخش کشاورزی مازندران ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهشهر گفت: سهم‌ مازندران از ایجاد فرصت‌های شغلی در بخش کشاورزی 17 هزار و 904 شغل تا پایان امسال است.

حدود 18هزار شغل در بخش کشاورزی مازندران ایجاد می‌شود

غلامرضا قنبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهشهر گفت: هر چند قابلیت‌ها و فرصت‌های خوب صنعتی در مازندران داریم که انجام شده یا در حال انجام است اما، نباید نعمت‌هایی همچون حاصلخیزی زمین، آب و هوای معتدل و مرطوب و وجود جنگل‌ها و مراتع سرسبز را به فراموشی بسپاریم.

وی تصریح کرد: همان طور که می‌دانیم بخش زیاد و قابل توجهی از فرصت‌های اشتغالزایی در این سرزمین از طریق بخش کشاورزی حاصل می‌شود و نباید این فرصت طلایی را به بهانه کمبود امکانات یا موانع طبیعی و انسانی از دست بدهیم.

دبیر کارگروه کشاورزی شهرستان بهشهر با بیان اینکه گاهی ارزش و بازده مشاغل خرد از بسیاری سرمایه‌گذاری‌های کلان بیشتر است، خاطرنشان کرد: هر چند در برخی موارد نیاز به ریسک‌پذیری است اما سرمایه‌گذار باید با اطمینان، برنامه‌ریزی و هدفمند شده به سوی ایجاد فرصت‌های اشتغالزایی حرکت کند تا شغلی پایدار و مستمر داشته باشد.

قنبری میزان سهم‌بری مازندران از اشتغال در بخش کشاورزی را تا پایان سال جاری 17 هزار و 904 نفر اعلام کرد که از این تعداد سهم بهشهر یک هزار و 254 نفر است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهشهر تصریح کرد: تاکنون 20 درصد این میزان در شهرستان بهشهر محقق شده است.

قنبری افزود: دامپروری، مرغداری، زنبورداری، مکانیزاسیون و خرید ادوات کشاورزی، توسعه و اصلاح باغات، گلخانه، شیلات، دامپزشکی و منابع طبیعی، بیشترین متقاضی اشتغال را در بین شاخه‌های کشاورزی دارند.

دبیر کارگروه کشاورزی شهرستان بهشهر کارگروه کشاورزی را یکی از کارگروه‌های راهبردی عنوان و خاطرنشان کرد: فعالیت‌ها، تصمیم‌ها و مصوبات این کارگروه مسیری مشخص و روشن برای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه همه جانبه بخش کشاورزی است.

انتهای‌پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول