اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات قزوین:

زنان جامعه با الگو گرفتن از حضرت خدیجه (س) پایدار‌تر زندگی کنند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: زنان با الگوگیری از حضرت خدیجه (س) می‌توانند پایدار‌تر زندگی کنند و با تحقق این امر آسیب‌های اجتماعی را در جامعه کاهش دهند.

زنان جامعه با الگو گرفتن از حضرت خدیجه (س) پایدار‌تر زندگی کنند

حجت‌الاسلام علی قابل امروز به مناسبت وفات حضرت خدیجه (س) در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: با خوب زندگی کردن زنان جامعه با همسرانشان آمارهای طلاق در جامعه کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه (س) در برابر مشکلات زندگی و آزار و اذیت‌های دشمنان اسلام صبر و استقامت بسیاری می‌کردند، یادآور شد: این بانوی بزرگ اسلام در بسیاری از سختی‌ها و دشواری‌های زندگی، یار و یاور پیامبر اکرم (ص) بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین ابراز کرد: زنان جامعه با اقتدا کردن به حضرت خدیجه (س) همسرانشان را در سختی‌ها و مشکلات زندگی یاری کنند تا آنان بتوانند آن مشکلات را به راحتی برطرف کنند.

زنان به همسرانشان احترام ویژه‌ای بگذارند

قابل با بیان اینکه حضرت خدیجه (س) به پیامبر اکرم (ص) احترام بسیاری قایل بودند، خاطرنشان کرد: این بانوی بزرگ اسلام به نبوت و جایگاه معرفت در دین اسلام آشنا بود و به همین دلیل به همسرش احترام بسیار می‌گذاشت.

وی اضافه کرد: وقتی که پیامبر اکرم (ص) در غار حرا بودند، حضرت خدیجه (س) مسافت بین خانه تا این غار را طی می‌کردند تا برای ایشان غذا ببرند که طی کردن این مسافت طولانی یکی از دلایل علاقه شدید این بانوی بزرگ اسلام به همسرشان بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: زنان امروز جامعه با الگوگیری از حضرت خدیجه (س) به همسرانشان احترام ویژه‌ای بگذارند تا محبت و صمیمیت خوبی بین آنان برقرار شود و همین امر ارتباط بین آنان را محکم‌تر کند.

حضرت خدیجه (س) روزی پیامبر را تأیید کرد که همه او را تکذیب کردند

قابل با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه "حضرت خدیجه (س) روزی مرا تأیید کرد که همه مردم مرا تکذیب کردند"، گفت: این روایت نشان دهنده کمال و بینش بی‌نظیر حضرت خدیجه (س) است که همواره با پایبندی به ایمان و اعتقادات دینی از پیامبر اسلام (ص ) حمایت می‌کردند.

وی اذعان کرد: حضرت خدیجه از اخلاق و رفتار اسلامی بی‌نظیری برخوردار بود، به همین دلیل نیز پیش از ظهور دین اسلام مردم القاب نیکوی بسیاری از جمله طاهره و مبارکه به ایشان دادند.

این مقام مسئول با بیان اینکه حضرت خدیجه (س) زنی بسیار ثروتمند بودند، بیان کرد: مال برای این بانوی بزرگ اسلام بی‌ارزش بود و همه مال خود را برای ترویج دین اسلام به پیامبر اکرم (ص) بخشید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) نیز آن مال را برای تبلیغ دین اسلام به مردم انفاق کرد تا آنان به دین اسلام هدایت شوند.

قابل اضافه کرد: زنان جامعه نیز با الگوگیری از حضرت خدیجه (س) به ارزش‌های مالی در زندگی توجهی نکنند و از همسرانشان درخواست‌های غیرمنطقی نکنند تا آنان در فشار و سختی مالی قرار گیرند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول