اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز امور زنان ریاست جمهوری:

سازمان‌های بین‌المللی زنان کارآمدی ندارند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز امور زنان ریاست جمهوری گفت: ناکارآمدی سازمان‌های بین‌المللی زنان، برای جهانیان به اثبات رسیده است.

سازمان‌های بین‌المللی زنان کارآمدی ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، در گردهمایی که با حضور معاون مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، نمایندگان امور بانوان دستگاه‌های اجرایی فارس و مشاوران فرمانداران در امور بانوان برگزار شد، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس، ابراز امیدواری کرد؛ با طرح و پیگیری مشکلات حوزه زنان و رفع تنگناها با مساعدت مرکز امور زنان، ریاست جمهوری گام‌های بلندی در پیشبرد اهداف این استان برداشته شود.

ناهید شمس به اجلاس بین‌المللی زنان و بیداری اسلامی که با حضور یک‌هزار و 200 نفر از زنان مسلمان 85 کشور در تهران برگزار شد، اشاره کرد و اظهار داشت: عشق به اسلام و کشورهای اسلامی و نوع ابراز محبت و اشک‌های جاری شده زنانی که در اجلاس حضور داشتند، نشان‌دهنده نیاز به هماهنگی و همدردی با آنهاست.

وی با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری در این همایش که فرمودند «با بصیرت و آگاهی به کمک کشورهای تحت ظلم برویم و بتوانیم با هم‌افزایی برای پیروزی کشورهای در حال حرکت تلاش کنیم»، به جایگاه زنان در این عرصه اشاره و تصریح کرد: نگاه رهبر معظم انقلاب به اجلاس زنان نگاه ویژه‌ای بود تا جایی که ایشان فرمودند هرجا زنان حضور دارند، پیروزی حتمی است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با بیان اینکه استان فارس به لحاظ مسائل فرهنگی و اجتماعی در امور بانوان در مقایسه با سایر استان‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخودار است، ضمن ارائه گزارش‌هایی در این مورد گفت: با نشست‌هایی که با حضور مشاوران امور بانوان در استانداری فارس صورت گرفته است مشکلات و آسیب‌های اجتماعی که بانوان این استان را تهدید می‌کند مورد کارشناسی قرار گرفته که امید است با همکاری و تعامل، این معضلات ریشه‌یابی و برطرف شود.

شمس افزود: تاکنون کارهای بزرگی مانند برگزاری سومین نشست راهبردی با حضور نخبگان، پیگیری ماده 230 قانون پنجم برنامه توسعه، پیگیری سند جامع تشکیل و تحکیم خانواده که از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 84 بوده، رفع ابهامات قانونی و نظارت بر اجرایی‌شدن قوانین موجود، اصلاح سیاست‌های اشتغال زنان و حمایت از خانواده با نشاط و سالم، در حیطه امور بانوان انجام شده است.

وی تصریح کرد: کارآفرینی و اشتغال بانوان با همکاری صندوق مهر امام رضا (ع) پیگیری شده است و با حمایت‌های مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری توانسته‌ایم در استان فارس به پنج تعاونی کمک خوبی داشته باشیم و 350 نفر از اعتبارات این صندوق استفاده کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس ادامه داد: تفاهمنامه‌ای میان مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و صندوق مهر امام رضا (ع) در راستای تسهیل اشتغال زنان سرپرست خانوار صورت گرفته و تلاش‌هایی که به منظور احیای کرامت ذاتی، زمینه رشد و تعالی آنان انجام شده است گام بلندی برای رفع مشکلات زنان سرپرست خانوار به شمار می‌رود.

شمس افزود: 234 بانوی نخبه و همچنین 107 بانوی مقام‌آور ورزشی این استان در سطح بین‌المللی در سال 90، از ظرفیت‌های فعال استان به شمار می‌روند.

مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری نیز در این همایش ضمن تبیین جایگاه زن در موارد مختلف، تصریح کرد: مسائل و مشکلات حیطه زنان باید به صورت ویژه شناسایی شده و با رویکرد حل مسئله، برای رفع مشکلات اقدام شود.

مریم مجتهدزاده با اشاره به اینکه مسائل زنان و خانواده از مسائل اصلی کشور است، به بیان اندیشه‌های مقام معظم رهبری در این همایش راهبردی پرداخت.

وی با اشاره به مباحثی در مورد ماده 230 قانون پنجم برنامه توسعه، بحث سلامت زنان (فعال کردن کلینیک زنان)، تأمین اجتماعی زنان، ارتقای توانمندی‌های زنان و خانواده و توسعه حجاب و عفاف خاطرنشان کرد: تمام فعالیت‌های انجام شده در راستای ارتقای جایگاه زنان به ویژه به عنوان افراد تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز در ساختارهای مدیریتی زنان است.

وی ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: ایشان در مورد حمایت از بانوان در خانواده و جامعه تأکید بسیاری دارند از همین رو ما نیز تلاش می‌کنیم خدمات شایسته‌ای را به بانوان کشور ارائه دهیم.

رئیس مرکز امور زنان ریاست جمهوری با بیان اینکه سازمان‌هایی که در سطح بین‌المللی در حیطه زنان کار می‌کنند در مباحث اسلامی فعالیتی ندارند و نسخه‌ای را که طبق منافع استعماری خودشان است برای تمام زنان در نظر می‌گیرند، افزود: ناکارآمدی سازمان‌های بین المللی زنان، برای جهانیان به اثبات رسیده است.

در پایان این همایش پس از برگزاری جلسه پرسش و پاسخ، رئیس مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، از نمایشگاه توانمندی‌های کانون‌های فرهنگی اجتماعی بانوان که در حاشیه همایش برپا شده بود، بازدید کرد.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول