اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

تاکید رهبری را بر پرهیز از اختلافات آویزه گوش خود کنیم

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: تاکید مقام رهبری را در پرهیز از اختلافات بی‌فایده و رسانه‌ای کردن آنها را همه مدیران و دلسوزان نظام اسلامی باید آویزه گوش خود کنند تا مبادا از خلأ به وجود آمده در سایه اتحاد ملت صدمه ببیند.

تاکید رهبری را بر پرهیز از اختلافات آویزه گوش خود کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری عصر امروز در نشست مدیران اجرایی و کارگزاران دستگاه‌های اجرایی در اردبیل اظهار داشت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با مسئولان و کارگزاران نظام اسلامی تاکید کردند متهم کردن سه قوه مضر و خطرناک است و ما حق نداریم توپ را در زمین همدیگر بیندازیم و یا بخواهیم هر اتفاق رخ داده را به استاندار و یا مسئولان ارشد نسبت دهیم چرا که باید آگاه باشیم براساس فرمایش مقام معظم رهبری این کارها در بین ملت وجهه آبرویی ایجاد نمی‌کند و در قیامت نیز نمی‌توان بر اتهام‌زنی‌ها پاسخی پیدا کرد.

وی حفظ آبروی امت اسلامی را بالاتر از حرمت کعبه و کشتن یک انسان برشمرد و تصریح کرد: اسلام اهمیتی که به این موضوع داده است فراتر از تعقل و تفکر ما است.

صابری توصیه دیگر مقام معظم رهبری را مبنی بر مردمی کردن اقتصاد و اولویت دادن به اقتصاد مقاومتی را خاطر نشان کرد و افزود: مردمی کردن اقتصاد به توانمندی بخش خصوصی و کاهش وابستگی به نفت و بهینه مصرف تمام منابع کمک می‌کند که این اصل و اساس برگرفته از اقتصاد مقاومتی است که ما امروز به دنبال آن هستیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: در شرایطی که دنیا سر جنگ با ما را دارد اقتصاد مقاومتی می‌تواند کشور ما را به سرمنزل مقصود برساند به شرط این‌که در این میدان همه همچون دوران هشت سال دفاع مقدس با جهاد و دلسوزی حاضر شویم.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: ما اگر در دوره‌ای از مواضع خود عقب‌نشینی کردیم و اجازه دادیم دشمن به جلو بیاید و شخص مقام معظم رهبری وارد میدان شود باید امروز با هوشیاری و بصیرت ‌افزون‌تر و با تکیه بر اخلاص و ایمان دیگر اجازه تکرار چنین اشتباهی را ندهیم.

به گزارش فارس، استاندار اردبیل به پیشرفت‌های محیرالعقول ایران در عرصه انرژی هسته‌ای اشاره کرد و ادامه داد: استکبار برای جبران شکست خود در عراق و افغانستان و زهر چشم گرفتن به هجمه‌های متعدد در منطقه روی آورده است تا با ناامن جلوه دادن سوریه و برخی کشورهای اسلامی الگوی اسلامی، ایرانی را دچار تزلزل کند اما وظیفه ما مقاومت در برابر استکبار جهانی است.

صابری توصیه دیگر مقام معظم رهبری را حضور آگاهانه در تنگه احدی اعلام کرد و بیان داشت: ما باید سنگرنشینان باوفای نظام باشیم و در عصر معاصر که وظیفه سنگینی بر عهده ما است با حضور در جمع لشکر حسینیان به یزیدیان زمان اعلام کنیم که این انقلاب هرگز سر تسلیم فرود نمی‌آورد.

وی گفت: ما باید در گام اول مأموریت و تکلیف خودمان را انجام دهیم و تنها به فکر امکانات و دریافت حق و حقوق نباشیم چرا که با حضور عاشقانه و صادقانه است که بسیاری از کاستی‌ها و نارسایی‌ها نیز از بین می‌رود.

صابری در ادامه افزود: معتقدم نظام اسلامی ما با تکیه بر اصل ولایت فقیه و حمایت از این رکن اصلی هرگز در برابر دشمنان کوتاه نمی‌آید و حفظ این محوریت ما را به سرمنزل مقصود می‌رساند.

وی تصریح کرد: در نشست اخیر مسئولان نظام با رهبر معظم انقلاب در کنار فرمایش بسیار ارزشمند و نشاط‌بخش از سوی مقام معظم رهبری گزارش مدون و مفصلی نیز از سوی رئیس جمهور در هفت سال گذشته ارایه شد که عدد و رقم مطرح شده براساس مستندات بسیار امیدوارکننده بود.

اردبیل پایین‌ترین نرخ رشد جمعیت را دارد

استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود به ساختار جمعیتی کشور و نتایج اخیر از سرشماری نفوس و مسکن سال 90 را یادآور شد و خاطرنشان کرد: استان اردبیل شاگرد اول در نرخ پایین رشد جمعیت کشور است و این فقط ناشی از کاهش زاد و ولد در سال‌های اخیر نبوده است.

وی دلیل این امر را در کنار بی‌رغبتی خانواده‌ها به تولید مثل، کم کاری برخی از مسئولان و مهاجرت‌های بی‌رویه اعلام کرد و گفت: ما اگر بتوانیم زمینه کار و فعالیت و ازدواج جوانان را فراهم آوریم در حقیقت به بیشتر شدن زاد و ولد کمک کردیم و در کنار آن باید موضوع مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها را نیز تقویت کنیم.

انتهای پیام/‌ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول