اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی همایش «ارومیه، نوزدهمین شهر ایرانی» خبر داد

انتخاب 63 مقاله ارومیه‌شناسی در همایش «ارومیه، نوزدهمین شهر ایرانی»

خبرگزاری فارس: دبیر علمی همایش «ارومیه، نوزدهمین شهر ایرانی» گفت: 63 مقاله ارومیه‌شناسی در همایش «ارومیه، نوزدهمین شهر ایرانی» به عنوان مقالات برتر انتخاب شده‌اند.

انتخاب 63 مقاله ارومیه‌شناسی در همایش «ارومیه، نوزدهمین شهر ایرانی»

علی مصیب‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: 10 گروه علمی در همایش «ارومیه، نوزدهمین شهر ایرانی» تعریف شده است که در این زمینه‌ها فراخوان ارائه مقاله به تمام دانشگاه‌های کشور ابلاغ شد.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه 10 محور بر اساس شاخصه‌های تاریخی، میراث فرهنگی، شهرسازی و معماری، هنرهای تجسمی، صنایع دستی، هنرهای دستی، شعر و ادبیات، موسیقی و مطبوعات مورد بررسی هستند.

مصیب‌زاده با بیان اینکه در این راستا مقالات متعددی به دبیرخانه همایش ارسال شده‌اند، تصریح کرد: در این زمینه 63 مقاله به عنوان مقاله برتر انتخاب شده‌اند.

وی افزود: مقالات منتخب در قالب کتاب چاپ و در روز همایش بین علاقمندان توزیع می‌شود.

مصیب‌زاده با بیان اینکه فرهنگستان هنر ارومیه را نوزدهمین شهر ایرانی معرفی کرده است، خاطرنشان کرد: در این راستا دانش‌نامه شهر ایرانی تهیه می‌شود.

وی اعلام کرد: شهر ایرانی در دانش‌نامه باید مشخصه‌هایی داشته باشد که شامل مشخصه‌های محیطی، شهرسازی، معماری، تاریخی و هنری است.

مصیب‌زاده گفت: بر اساس این ویژگی‌ها فرهنگستان هنر ویژگی‌های شهر ارومیه را در هم‌اندیشی شهر ایرانی در چند محور مطالعات و مقالات مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه شهر خوی نیز هجدهمین شهر ایرانی در سال گذشته معرفی شده است، اظهار داشت: اینکه آذربایجان‌غربی دارای دو شهر به عنوان شهرهای منتخب در این زمینه معرفی شده‌اند، حاکی از ظرفیت‌های استان است.

انتهای پیام/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول