اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین دبیر عملی همایش حج و اقتصاد خبر داد

ارسال 75 مقاله به همایش حج و اقتصاد

خبرگزاری فارس: جانشین دبیر علمی همایش حج و اقتصاد از ارسال 75 مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد و گفت: بیشترین مقالات به موضوعات مربوط به محور شامل کلیات اختصاص دارد.

ارسال 75 مقاله به همایش حج و اقتصاد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام مجید رضایی امروز در نشست خبری همایش حج و اقتصاد که در پژوهشکده حج و زیارت در قم برگزار شد با اشاره به اینکه حج عبادتی متشکل از عبادت‌های مختلف است اظهار کرد: در زمینه حج و زیارت شاهد عرصه‌های بسیار وسیعی بوده و گردش‌های مالی در کشورهای مبدأ و مقصد به دنبال دارد و ما باید در زمینه حج و اقتصاد الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را مدنظر قرار دهیم.

وی تصریح کرد: حج از بعد اقتصادی دارای گستردگی زیادی است و در اقتصاد کشور می‌تواند نقش‌آفرینی کند بنابراین ما باید گردشگری دینی و زیارتی را در اقتصاد ملی مورد توجه قرار دهیم.

جانشین دبیر علمی همایش حج و اقتصاد تدوین رساله، پایان‌نامه و انجام کارهای تحقیقاتی در خصوص اقتصاد و حج را ضروری دانست و گفت: یکی از آسیب‌های موجود واردات کالاهای بی‌کیفیت از کشورهای عراق و عربستان به داخل کشور است که این اقدام موجب می‌شود به اقتصاد کشور ضربه وارد شود.

وی با اشاره به اینکه به دبیرخانه همایش حج و اقتصاد 75 مقاله ارسال شده است خاطر نشان کرد: 32 مقاله به عنوان مقاله برتر از سوی هیئت داوران انتخاب شده و هشت مقاله نیز در روز برگزاری همایش ارائه خواهد شد.

رضایی با اشاره به اینکه همایش حج و اقتصاد در پنج محور برگزار شد، محور نخست این همایش را کلیات عنوان کرد و یادآور شد: گستره ابعاد اقتصادی حج و مباحث مربوط به ثبت‌نام، مباحث اقتصادی حج از دیدگاه قرآن و احادیث ائمه(ع)، ابعاد اقتصادی حج از دیدگاه امام(ره) و رهبری و... از جمله ریز موضوعات این محور بوده و بیشترین مقالات نیز در این بخش به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی مبحث فقهی حج و اقتصاد را محور دوم این همایش عنوان کرد و یادآور شد: مباحث خرد مربوط به حج و عمره شامل استطاعت، سوغات، میزان پس‌انداز لازم برای استطاعت و... از جمله ریز موضوعات این محور به شمار می‌رود.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: حج و اقتصاد، تأثیر حج بر اقتصاد عربستان، تاثیر حج بر توزیع درآمد، تأثیر حج بر روی رفتار عاملان اقتصادی و تأثیر حج بر روی توسعه اقتصادی مطلوب در جهان اسلام ریز موضوعات محور چهارم فراخوان همایش ملی حج و اقتصاد بوده است.

وی افزود: همچنین در محور پنجم مباحثی شامل حج و اقتصاد و رابطه آن با اقتصاد بین‌الملل، رابطه بین کشورهای اسلامی، تشکیل بازارهای مشترک اسلامی، تأثیر حج بر همگرایی اقتصادی کشورهای اسلامی و... مورد بررسی قرار گرفته است.

نخستین همایش ملی حج و اقتصاد پنجشنبه 22 تیرماه با سخنرانی دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات سازمان حج و زیارت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول