اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان خبر داد

رتبه چهارم هرمزگان در ثبت‌نام دانش‌آموزی حافظان قرآنی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: هرمزگان در حال حاضر با ثبت‌نام 106 هزار دانش‌آموز در رتبه چهارم طرح حافظ قرآنی قرار دارد.

رتبه چهارم هرمزگان در ثبت‌نام دانش‌آموزی حافظان قرآنی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد آخوندی پیش از ظهر امروز در دومین همایش قرآن و نماز که با تجلیل از فعالان این عرصه همراه بود، با بیان اینکه در استان هزار نفر از مربیان قرآنی با هدف ترویج روخوانی و روان‌خوانی آموزش داده‌ شده‌اند، اظهار داشت: در حال حاضر استان در بخش ثبت‌نام حفّاظ دانش‌آموزی رتبه چهارم کشوری را دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان ادامه داد: از جمعیت 313 هزاری نفری دانش‌آموزان استان تاکنون 106 هزار نفر برای طرح حفظ قرآن ثبت‌نام کرده‌اند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در حال حاضر 260 نفر از دانش‌آموزان در استان طبق آمار موجود حافظ 10 جزء به بالا هستند.

آخوندی با بیان اینکه تعداد مدارس هرمزگان برابر با 2 هزار و 700 باب است، ادامه داد: در حال حاضر تعداد 660 ساختمان اختصاصی نمازخانه در مدارس استان احداث شده و این به این معنا نیست که در مدارس فاقد فضای فیزیکی نمازخانه، نماز برگزار نشود.

وی با اشاره به برنامه‌های آموزش و پرورش در حوزه نماز اضافه کرد: از ابتدای سال تحصیلی جاری برای نخستین بار در مدارس استان زنگ نماز به هنگام اذان به صدا می‌آید.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر 245 مدرسه قرآنی در استان تشکیل شده که در این مدارس 20 هزار نفر به امر تحصیل در امور قرآنی مشغول هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در پایان اذعان داشت: در مدارس استان در مجموع 179 امام جماعت داریم که انتظار می‌رود دستگاه‌های مربوطه نسبت به تأمین روحانی مورد نیاز مدارس همت کنند.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول