اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد بزرگداشت یادروز حافظ خبر داد:

برگزاری برنامه‌های یادروز حافظ با محوریت قرآنی

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد بزرگداشت یادروز حافظ گفت: امسال در بزرگداشت یادروز حافظ برنامه‌ها با محوریت حافظ و قرآن برگزار می‌شود.

برگزاری برنامه‌های یادروز حافظ با محوریت قرآنی
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی‌اکبر صفی‌پور بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال برای پانزدهمین سال است که یادروز حافظ در شیراز برگزار می‌شود. مدیرعامل بنیاد فارس‌شناسی به برنامه‌های امسال یادروز حافظ اشاره و از مهم‌ترین آنها را برگزاری عصری با قرآن، شب شعر و موسیقی، همایش‌های مختلف علمی پژوهشی، به صدا درآمدن زنگ یادروز حافظ در مدارس، رونمایی از چند کتاب و برگزاری مراسم مختلف در شهرستان‌های استان فارس اعلام کرد.
وی ادامه داد: با هماهنگی سفارت هند در جمهوری اسلامی ایران امسال برخی برنامه‌ها با حضور شاعران و اساتید هندی برگزار می‌شود.
صفی پور بیان کرد: در بخش علمی کتاب‌هایی با عناوین سفرنامه میرزا محمود شیرازی به هند، دفتر چهاردهم مجموعه مقالات حافظ‌پژوهی و آئین مهر ایران به همراه مقالات ارسالی به دبیرخانه علمی همایش امسال یادروز حافظ رونمایی می‌شود.
مدیر بنیاد فارس شناسی تصریح کرد: روز جمعه 15 مهر ماه امسال نیز نقشی از حافظ در زمینه‌های طراحی، نقاشی، خوشنویسی و هنرهای تجسمی برگزار می‌شود و هنرمندان به خلق آثار می‌پردازند.
دبیر ستاد بزرگداشت یادروز حافظ با بیان اینکه افتتاحیه همایش‌های بزرگداشت حافظ سه‌شنبه‌ شب 19 مهر ماه امسال با حضور مقامات مختلف کشوری در مجموعه حافظیه برگزار می‌شود، بیان کرد: نشست علمی نیز از ساعت هشت روز چهارشنبه 20 مهر ماه در تالار حافظ گشایش می‌یابد.
وی بیان کرد: به مناسبت یادروز حافظ همچنین دومین همایش شاعران ایران و جهان سه‌شنبه 19 مهر ماه جاری ساعت 16 در کنار مقبره خواجوی کرمانی و از روزهای 19 تا 21 مهر ماه هر روز عصر به ترتیب در ساعت 17 و 19 نمایش «زین قند پارسی که به بنگاله می‌رود»، در تالار حافظ روی صحنه می‌آید.
به گزارش فارس از شیراز، حامیان همایش امسال بزرگداشت حافظ، استانداری فارس، فرمانداری و شهرداری شیراز، مرکز حافظ شناسی، حوزه هنری فارس، سفارت هند در ایران، شورای گسترش زبان فارسی، مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس، اداره‌های کل آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی فارس به همراه قطب علمی پژوهش‌های فرهنگی ادبی فارس در دانشگاه شیراز و مرکز مطالعات شبه قاره و آسیایی جنوبی وابسته به دانشگاه سیستان و بلوچستان هستند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول