اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر ارشاد در گفت‌وگو با فارس خبر داد:

تصویب آیین‌نامه حمایت از حافظان و مدرسان قرآنی

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور آیین‌نامه حمایت همه‌جانبه از حافظان و مدرسان قرآنی تصویب شد که می‌تواند بستر مناسبی برای حمایت از این افراد باشد.

تصویب آیین‌نامه حمایت از حافظان و مدرسان قرآنی
حجت‌الاسلام حمید محمدی در حاشیه سفر به مازندران در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در شهرستان نکا اظهار داشت: استان مازندران در تربیت نیروهای قرآنی بسیار فعال وارد شده و امیدواریم در این راستا از استان‌های برتر در تربیت حافظان قرآن باشد.
وی با تاکید بر اینکه بیمه فعالان قرآنی از برنامه‌های مورد توجه و از ضرورت‌های مهم برنامه‌های قرآنی وزارت ارشاد است، یادآور شد: این مسئله به‌طور جدی در وزارتخانه دنبال می‌شود تا مشکلات و معضلات این مسئله در استان‌ها برطرف شود.

* مازندران باید از استان‌های حافظ‌خیز قرآن باشد
وی تصریح کرد: مازندران با تربیت 10 هزار حافظ قرآن باید از استان‌های حافظ‌خیز قرآن باشد.
قائم‌مقام قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: شهرستان ساری از جمله شهرهای برتر در پرورش  قرآن‌آموزان است و در بازدیدی که از موسسه‌های قرآنی طهورا، بهشت رضوان، مصباح‌الهدی و پیامبر اعظم (ص) انجام شد، فعالیت‌های بسیار قابل توجهی انجام شده است.
وی بیان داشت: دارا بودن اساتید برجسته در رشته‌های قرآنی و دارای دکترا و تحصیلات حوزوی از نکات برجسته بود که در کنار ظرفیت‌های مختلف آموزشی و پژوهشی مورد توجه قرار گرفته است.
رئیس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور با اشاره به ارائه امکانات مناسب بیشتر به این مراکز فعال در سطح شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها خاطرنشان کرد: برای نهادینه کردن فعالیت‌های قرآنی با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، به موسسه‌های فعال قرآنی، کتابخانه‌های دیجیتال، بودجه و امکانات و تجهیزات جدید ارائه می‌شود.
محمدی خاطرنشان کرد: ما در شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور آیین‌نامه حمایت همه‌جانبه از حافظان و مدرسان قرآنی را تصویب کرده‌ایم و این می‌تواند بستر مناسبی برای حمایت از این افراد باشد.
وی اظهار داشت: تدبر قرآنی با شیوه‌های جدید و بیمه فعالان قرآنی از برنامه‌های اولویت‌دار ماست که با جدیت دنبال می‌شود.
 
* دفاع مقدس، نتیجه تربیت قرآنی و اسلامی رزمندگان بود
 قائم مقام قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، دفاع جانانه رزمندگان در طول این هشت سال را  نتیجه تربیت قرآنی و اسلامی رزمندگان دانست.
محمدی تصریح کرد: جنگ تحمیلی از آزمایش‌های بلند خداوند بوده است که ملت با ایمان ما در این دوره سربلند از این امتحان خارج شدند.
وی بیان داشت: این جنگ به‌طور مستمر از جانب خداوند امدادرسانی می‌شد و اگر ایمان رزمندگان، اطاعت‌پذیری از رهبری و  خدامحوری آنان نبود، شاید شرایط فعلی برای جامعه ما قابل تصور نبود.
محمدی در ادامه با اشاره به برگزاری یازدهمین جشنواره حفظ قرآن و نهج‌البلاغه در ساری مرکز مازندران، یادآور شد: این دوره از  مسابقات در سطح بسیار مناسبی در حال انجام است که اختتامیه این دوره از جشنواره عصر جمعه  هشتم مهر ماه در ساری برگزار می‌شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول