اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دشتستان خبر داد

برگزاری مراسم قرآن‌خوانی در 400 مسجد دشتستان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دشتستان از برگزاری مراسم قرآن‌خوانی در 400 مسجد شهرستان دشتستان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

برگزاری مراسم قرآن‌خوانی در 400 مسجد دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان محمدرضا باقری شامگاه یکشنبه در آیین تجلیل از اعضای هیئت امنای مساجد شهرستان دشتستان اظهار داشت: مساجد پایگاه‌های مهم فرهنگی و اجتماعی در جامعه هستند و مسئولان باید توجه خاصی به این پایگاه‌ها داشته باشند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دشتستان خاطر نشان کرد: در جامعه اسلامی ما مسجد خانه قرآن، پایگاه وحدت و یکپارچگی و انسجام هر چه بیشتر اقشار مختلف جامعه مسلمان است و مسجد تجلی‌گاه وحدت و اتحاد و مکانی برای تبلیغ و ارشاد و هدایت مردم و آشنا کردن مردم به امورشان است.

وی در همین ارتباط یادآور شد: نخستین مسجد توسط پیامبر اکرم (ص) بعد از هجرت به مدینه بنا شد و در طول تاریخ اسلام از جایگاه خاصی برخوردار بوده و علاوه بر کاربرد عبادی در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگ و اقتصادی کاربرد داشته و در طی این مدت جایگاه خود را از دست نداده بلکه مقدس‌ترین و عظیم‌ترین پایگاه دینی و مهم‌ترین سنگر اسلام محسوب می‌شود.

باقری افزود: در ایام قبل از ماه مبارک رمضان با برنامه‌ریزی از مساجد شهرستان دشتستان برای حل مشکلات ایشان و تلاش برای ورود بهتر به ماه مبارک رمضان اجرای برنامه‌‌های ماه مهمانی خداوند را به ‌کار گرفته‌ایم و در حد بضاعت و امکانات موجود اقدامات ارزشمندی صورت پذیرفته است.

این مسئول با اشاره به برگزاری مراسم قرآن‌خوانی در 400 مسجد شهرستان دشتستان بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در ماه مبارک رمضان شاهد برگزاری بیش از 400 مراسم روخوانی و روانخوانی قرآن و مراسم مقابله در مساجد دشتستان هستیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دشتستان تصریح کرد: مسجد پناهگاه غریبان و در راه ماندگان بوده و در صدر اسلام دارای کارکردهای دینی و اجتماعی توأم بوده است و امروزه باید علاوه بر تاکید بر نقش دینی به جایگاه اجتماعی، فرهنگی و سیاسی برای شناخت دشمن و مقابله با آن توجه ویژ‌ه‌ای شود.

باقری تاکید کرد: مساجد دارای کارکرد دینی توأم با نیازهای سیاسی و اجتماعی جوامع اسلامی هستند و در تاریخ اسلامی شاهد اتخاذ تصمیماتی مهم در مساجد بوده‌ایم.

مسئول امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتستان در این نشست بیان داشت: مساجد متعلق به همه اقشار و آحاد جامعه است و تمام آحاد جامعه برای حل مشکلات و بهبود وضعیت مساجد حضوری پررنگ و همه‌جانبه داشته باشند.

امرالله حسن‌پور گفت: در دهه غبارروبی مساجد به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتستان، هیئات مذهبی شهرستان و ... اقدامات گسترده و ارزشمندی را در این زمینه شاهد بودیم.

وی بیان کرد: ثبت مساجد در پرتال ملی مساجد کشور از برنامه‌های کاری این نهاد است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های مدون شاهد پیشبرد مطلوب این برنامه هستیم.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول