اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد امام(ره) خبر داد

ایجاد 500 هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد

خبرگزاری فارس: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) از ایجاد 500 هزار فرصت شغلی جدید توسط این نهاد مقدس در سال‌جاری خبر داد.

ایجاد 500 هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد

محمد امید در حاشیه افتتاح چند طرح اشتغال‌زایی در بانه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: 200 هزار مورد از این میزان در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر و 300 هزار شغل هم در شهرهای بزرگ ایجاد می‌شود.

به گفته وی، اعتباری بالغ بر 20 هزار میلیارد ریال از منابع بانکی، ردیف‌های بودجه و صندوق توسعه ملی و تسهیلات کشاورزی برای ایجاد این میزان اشتغالزایی تعریف شده است.

وی از کسب رتبه نخست کمیته امداد امام خمینی(ره) در زمینه اشتغال‌زایی در سال گذشته خبر داد و افزود: این نهاد مقدس در سال گذشته در بین 18 دستگاه فعال در زمینه اشتغال، رتبه نخست را کسب کرده است.

وی از افزایش سقف اعتبار ایجاد هر فرصت شغلی از 100 میلیون ریال به 150 میلیون ریال به درخواست کمیته امداد امام خمینی(ره) از شورای عالی اشتغال کشور خبر داد و گفت: سقف اعتبار مشاغل خانگی نیز از 50 میلیون به 70 میلیون ریال افزایش یافته است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) ابراز امیدواری کرد در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است بتوانیم حرکت پرشتاب‌تری در ایجاد اشتغال داشته باشیم.

امید اضافه کرد: سقف پرداختی به افراد جویای کار از محل صندوق اشتغال کمیته امداد 200 میلیون ریال معادل دو برابر تسهیلات بانکی است.

به گفته وی، کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال گذشته ایجاد 120 هزار فرصت شغلی را متعهد شد که جدای از تحقق این مهم، بیش از 320 هزار فرصت شغلی را ایجاد کرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) یادآور شد: سهم کمیته امداد از تولید ملی کشور 5 تا 12 درصد است. در حال حاضر 650 هزار شغل فعال توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) برای مددجویان فراهم شده است که این میزان تولید از محل این مشاغل است.

امید گفت: ایجاد اشتغال برای مددجویان زیرپوشش امداد متفاوت با سایرین است چراکه آموزش خانواده‌ها، استعدادیابی، پرداخت تسهیلات، نظارت و بازاریابی از مراحلی است که در مسیر ایجاد اشتغال برای مددجویان دنبال می‌شود.

وی در پایان به تسهیلات پرداختی به مددجویان به منظور خوداشتغالی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته از محل منابع بانکی یک‌هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان اختصاص یافت.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول