اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شهرضا در مجلس:

مجلس به دنبال تک نرخی شدن ارز در سال جاری است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چند نرخی بودن نرخ ارز سبب رانت‌خواری می‌شود، گفت: یکی از اقدامات جدی مجلس در سال جاری تک نرخی کردن نرخ ارز است.

مجلس به دنبال تک نرخی شدن ارز در سال جاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عوض حیدرپور صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تحریم جنگ جدید دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: دشمن پس از شکست در جنگ نظامی و فرهنگی، جنگ جدیدی را با عنوان تحریم آغاز کرده که البته در این جنگ نیز عقب‌نشینی کرده است.

وی با تاکید بر اینکه دنیا به نفت خلیج فارس نیازمند است و ما در گذشته روزهایی را به یاد داریم که یک بشکه نفت از خلیج فارس خارج نمی‌شد و در حال حاضر نیز مسئولان کشور راهکار مناسبی برای رفع تحریم‌ها در نظر گرفته‌اند، تصریح کرد: مطمئن باشید دشمن در این جنگ شکست خورده است.

نماینده مردم شهرضا در مجلس نهم با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را برای کنترل قیمت و افزایش دستمزدها می‌کنیم، ادامه داد: دولت باید در این مورد لایحه‌ای به مجلس ارائه دهد.

وی به خصوصیات مجلس هشتم اشاره کرد و افزود: یکی از نقاط قوت مجلس هشتم قانون پنجم توسعه بود و یکی از کارهای مهم دیگری که در مجلس هشتم صورت گرفت بخش نظارتی بود که در آن زمان معاونت نظارت در مجلس شکل گرفت که وظیفه آن تحقیق، تذکر و تفحص بود.

حیدرپور با بیان اینکه ادغام هفت وزارتخانه از دیگر عملکردهای مثبت مجلس هشتم بود، تاکید کرد: برخی از وزرا نتوانستند موفق عمل کنند که در این مجلس نظارت و پرسش و در نهایت استیضاح وزیران ناموفق در انجام فعالیت‌ها را در دستور کار قرار می‌دهیم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد عدم وحدت نمایندگان در مجلس هشتم به منظور اختصاص بودجه به استان برای برخی از پروژه‌ها تصریح کرد: همیشه نمایندگان استان با هم متحد بودند چرا که هدف ما این بوده که حکیمانه و بدون جار و جنجال کار کنیم.

نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه درصدد ایجاد یک نقشه راه برای مجلس نهم هستیم، تاکید کرد: پس از تصویب این نقشه راه چگونه بودن‌ها در هر سال، ماه، هفته و روز مشخص می‌شود و تکلیف برای نماینده‌ها به این ترتیب مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: در این صورت اگر ایرادی نیز از طرف دولت مطرح شد، نماینده دولت نیز ناظر بر قانون‌گذاری است.

حیدرپور با تاکید بر اینکه در دستور کار داریم که مجلس نهم نظارت خود را بیشتر از مجلس هشتم ادامه دهد، تصریح کرد: همچنین هیئت ناظرینی از نمایندگان مجلس برای بررسی امور تشکیل شده است.

وی به مجمع هیئت نمایندگان اصفهان اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد نمایندگان با علاقه در عرصه قانون‌گذاری فعال هستند و جدیت آنها در همین روزهای ابتدایی قابل تحسین است.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سال‌ها است دشمنان به دنبال جنگ نظامی و فروپاشی ایران هستند، افزود: زمانی که اهداف دشمن در پیاده کردن جنگ نظامی و فرهنگی شکست خورد در فضای مجازی اقدام به جنگ مجازی فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کرده است.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه عدم ورود دولت به بازار و تنظیم قیمت‌ها یکی از مسائل بحث برانگیز است، افزود: دست مجلس برای ورود به این ماجرا و تنظیم بازار بر اساس اصل 75 قانون اساسی و تحمیل هزینه بیشتر به هزینه‌های عمومی کشور بسته است، اما از هر گونه لایحه دولت برای برون رفت از شرایط کنونی حمایت می‌کنیم.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد استیضاح وزیر ورزش بیان کرد: مبحث استیضاح هیچ وقت منتفی نیست و نمایندگان مجلس در هر فضایی که نیازی را احساس کنند بحث استیضاح را برای وزیر مربوطه در نظر می‌گیرند.

حیدرپور تاکید کرد: عمده امضاکنندگان استیضاح وزیر ورزش نمایندگان اصفهان هستند و به دلیل برگزاری المپیک و شاید تأثیر این موضوع در روحیه ورزشکاران اعزامی این مسئله به تأخیر افتاد و پس از المپیک در صورتی که اصلاحات در حوزه‌های مربوطه انجام نشده بود، بحث استیضاح وزیر ورزش دوباره مطرح می‌شود.

دستور بستن تنگه هرمز تنها در شأن مقام رهبری است

وی گفت: تنگه هرمز در حال حاضر به عنوان نظامی‌ترین تنگه دنیا است و بر همین اساس صدور دستور بستن تنگه هرمز تنها در شأن شخص مقام معظم رهبری است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه نیروهای دریایی ارتش و سپاه جمهوری اسلامی ایران توانایی لازم برای حفظ امنیت و فراهم کردن بستر عبور و مرور کشتی‌های تجاری از این منطقه را دارند، اضافه کرد: ما نیز خواهان باز ماندن این تنگه و عبور نفت از این منطقه هستیم.

وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس در مورد شانتاژ خبری رسانه‌های دشمن در موضوع پاتک امارات در کشیدن خط لوله نفت این کشور بیان کرد: امارات خود تولیدکننده نفت نیست و نفت کشورهای همسایه را پس از فرآوری صادر می‌کند و به همین منظور باید در نظر داشت که کشیدن این خط لوله تنها یک طرح پایلوت بوده و نمی‌تواند جنبه اجرایی داشته باشد.

حیدرپور با اشاره به اینکه از طرف دیگر حجم قابل انتقال نفت از طریق این خط لوله قابل توجه نیست، ادامه داد: تنها بخش کوچکی از حجم نفتی است که از طریق تنگه هرمز به جهان صادر می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به بحث مصونیت قضایی نمایندگان اظهار کرد: نمایندگان مجلس نیز همچون مردم عادی مجازات می‌شوند اما اگر نماینده‌ای در مقام نمایندگی سخنی را علیه شخصی عنوان کند وی از مصونیت قضایی برخوردار است.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تک نرخی شدن نرخ ارز در بازار اضافه کرد: دو نرخی بودن نرخ ارز خود فضا را برای رانت خواری ایجاد می‌کند و تلاش مجلس در سال جاری برای تک نرخی بودن نرخ ارز است.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول