اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتی خبر داد

نیاز طرح پزشک خانواده در خورموج به 12 پزشک عمومی

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتی گفت: برای اجرای برنامه پزشک خانواده در شهر خورموج به 12 پزشک عمومی نیاز است.

نیاز طرح پزشک خانواده در خورموج به 12 پزشک عمومی

اصغر بحرانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در دشتی اظهار داشت: از آنجا که اجرای برنامه پزشک خانواده در برنامه پنجم توسعه برای تمامی مردم ایران مورد تاکید قرار گرفته است این طرح در شهرستان دشتی استان بوشهر نیز در سال جاری اجرایی خواهد شد و سازمان‌های بیمه برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند.

بحرانی گفت: طرح پزشک خانواده به‌عنوان بزرگ‌ترین رخداد در نظام سلامت کشور و در راستای خدمت‌رسانی بیشتر، بهتر و ارزان‌تر به تمام مردم به ویژه اقشار کم درآمد و دهک‌های پایین جامعه است.

وی ادامه داد: با اجرای برنامه پزشک خانواده ضمن کاهش هزینه‌های بهداشت و درمان مردم، وضعیت سلامتی و بیماری آنان بر اساس پرونده سلامت به طور مستمر پیگیری و ردیابی می‌شود.

بحرانی یادآور شد: این طرح در راستای سلامت و سلامت محوری در جامعه است و هدف اصلی آن عدالت در سلامت و دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی و ارتقای سلامت اقشار جامعه است.

بحرانی اقدامات انجام گرفته در خصوص اجرای برنامه پزشک خانواده شهرخورموج را خوب ارزیابی کرد و از تشکیل جلسات ستاد اجرایی شهرستان، کمیته‌های زیرمجموعه ستاد اجرایی و کارگاه‌های آموزشی برای گروه‌های هدف در این زمینه خبر داد.

دبیر ستاد اجرایی پزشک خانواده شهر خورموج از پزشکان عمومی و متخصص مطب‌دار شهر خورموج دعوت کرد تا در صورت تمایل با مراجعه به سایت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در طرح پزشک خانواده ثبت‌نام کنند.

بحرانی تعداد پزشک مورد نیاز برای ارائه خدمت در سطح یک را 12 نفر ذکر کرد و گفت: در حال حاضر پنج پزشک فعال در بخش خصوصی که مطب‌دار هستند در اجرای برنامه پزشک خانواده در خورموج ثبت‌نام کرده‌اند.

وی گفت: اجرایی شدن این طرح مستلزم همکاری و تعامل جدی مردم شهرستان دشتی و شهرهای خورموج، کاکی و شنبه است و در صورت وجود این تعامل در کنار هر خانواده یک پزشک قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول