اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میناب:

ائمه جمعه در قبال بیان مشکلات مردم مسئول هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه میناب با بیان اینکه نماز جمعه طنین عهد با ولایت و ائمه معصومین (ع) است، گفت: ائمه جمعه در قبال بیان مشکلات مردم مسئول هستند.

ائمه جمعه در قبال بیان مشکلات مردم مسئول هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، حجت‌الاسلام میرزا حسین معتمدی‌فر در خطبه‌های نماز جمعه میناب با اشاره به پنجم مرداد‌ماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور گفت: بعد از گذشت 33 از انقلاب، نماز جمعه اکنون در جامعه نهادینه شده است.

وی با بیان این‌که مردم ایران اسلامی هوشیار و همیشه در صحنه هستند، افزود: حضور گسترده و مداوم مردم در سنگر نماز جمعه دشمنان نظام را به واهمه وا داشته است.

این خطیب جمعه، از نماز جمعه به عنوان نمادی از حمایت و پشتیبانی از نظام و ولایت نام برد.

خطیب جمعه میناب اظهار داشت: ائمه جمعه دارای شخصیتی دو سویه بوده و از یک سو به ولایت و از طرفی به مردم منصوب هستند و وظیفه دارند مطالبات رهبری و مردم را به نحو شایسته بیان کنند.

امام جمعه میناب ادامه داد: ائمه جمعه به گروه و جناح خاصی وابسته نیستند و همواره فرا جناحی عمل می‌کنند و همه دلسوزان و گروه‌های مختلف که دل در گرو آرمان‌های انقلاب دارند را زیر چتر می‌گیرند.

معتمدی‌فر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: حمایت باید برای کسب و کار حلال باشد.

وی در ادامه ضمن اشاره به دیدار مسئولان نظام با مقام معظم رهبری و تشریح فرمایشات مقام معظم رهبری در این دیدار، افزود: بحث واقعیت و آرمان‌ها از مقوله‌هایی است که باید مدنظر همه باشد.

خطیب جمعه میناب ادامه داد: در کنار توجه به آرمان‌ها، واقعیت‌ها نیز نباید به فراموشی سپرده شود و به تعبیری انسان باید واقع‌گرا و آرمان‌گرا باشد.

وی خاطرنشان کرد: محال است فشار دشمنان موجب شود که ملت ایران در آرمان‌های امام و شهدای انقلاب تجدید‌نظر کنند.

امام جمعه میناب افزود: ملتی که محرم و رمضان دارد در مقابل شمشیر سر خم نمی‌کند و در برابر تحریم‌ها نیز به زانو در نمی‌آید.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها از گرانی‌ها در هفته‌های گذشته گلایه کرد.

امام جمعه میناب همچنین ضمن محکوم کردن کشتار مردم میانمار گفت: جای بسی تعجب است که کنفرانس اسلامی و مجامع حقوق بشر در این زمینه کوچک‌ترین واکنشی نشان ندادند.

انتهای پیام/ز10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول